MCI.TechVentures, fundusz z Grupy MCI inwestujący w spółki technologiczne na etapie wzrostu i ekspansji, zainwestował w Wearco sp. z o.o., właściciela marki Answear.com. . Fundusz objął tym samym mniejszościowy pakiet udziałów w największym w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej multibrandowym sklepie odzieżowym online, mającym w ofercie odzież, obuwie i dodatki. Wearco sp. z o.o. została założona w 2011 roku przez Krzysztofa Bajołka i zespół związany poprzednio z firmą Artman (właścicielem marek House i Mohito) oraz LPP. Answear to połączenie sklepu internetowego i bogatej części lifestylowej, w obrębie której publikowane są sesje wizerunkowe i rekomendacje profesjonalnych stylistów. W 2011 roku w kieleckiej galerii Echo otwarto pierwszy salon stacjonarny. Wśród marek dostępnych w Answear są m.in.: G-Star, Pepe Jeans, Scotch &Soda, Tom Tailor, Diesel, Tommy Hilfiger, Marco Polo, Calvin Klein.Answear.com, oferujący ponad 200 marek i 15 tys. produktów jest pierwszym projektem o tak dużej skali na rynku polskim, który może z sukcesem wykorzystać wysoką dynamikę wzrostu segmentu e-fashion – powiedział Sylwester Janik, Partner w MCI Management S.A. prowadzący projekt. – Spółka jest rozwijana przez doświadczonych przedsiębiorców, którzy odnieśli sukces nie tylko w zakresie budowy sieci tradycyjnych sklepów odzieżowych, lecz również wprowadzania własnych marek, co jest ważne dla zyskowności tego typu przedsięwzięć jak Answear.com – dodał Answear.com to czwarta po Intymna.pl (lider segmentu sprzedaży bielizny online), KupiVIP.ru (lider sprzedaży odzieży online w Rosji w formule klubu zakupowego) oraz 21Diamonds.de (lider sprzedaży biżuterii i dodatków w Niemczech) spółka z segmentu e-fashion w portfelu inwestycyjnym MCI. TechVentures. Podobnie jak w przypadku trzech pierwszych inwestycji, zaangażowanie MCI w Answear.com nie ograniczy się tylko do inwestycji finansowej. Celem funduszu jest wsparcie zarządu spółki w zakresie realizacji strategii rozwoju zakładającej wzrost udziału w rynku w Polsce oraz krajach sąsiednich.Celem jest umocnienie pozycji rynkowej Answear.com w Polsce i wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej w segmencie multibrandowych sklepów online. Jesteśmy przekonani, że dzięki pozyskaniu tak doświadczonego inwestora jakim jest fundusz MCI.TechVentures osiągniemy ten cel szybciej, m.in. poszerzając ofertę produktową dla klientów, zwiększając nakłady na promocję oraz wprowadzając własną markę – powiedział Krzysztof Bajołek, prezes i założyciel Wearco. Jak często bywa, wartość inwestycji oraz odsetek udziałów, jaki przejął fundusz, mimo prośby redakcji nie zostały ujawnione.

Zobacz również