Usability LAB oraz portal eKomercyjnie.pl opracowali pierwszy w Polsce raport dotyczący użyteczności e-sklepów, w którym analizie poddano 20 detalicznych sklepów internetowych. Najlepiej wypadły Mediamarkt.pl (82%), Cyfrowe.pl (78%) i Answear (75%). Analizie poddano użyteczność na etapie kompletowania listy zakupów (poruszanie się po sklepie, umieszczanie produktów w koszyku) i wyjścia do kasy (podanie danych klienta, wyboru sposobu dostawy i opcji towarzyszących złożeniu zamówienia). Aż 61% użytkowników porzuca stworzone koszyki - jako powód podają głównie błędy w usability. Analiza zbiorczych wyników uzyskanych przez e-sklepy w poszczególnych obszarach pokazała, że najlepiej wypada architektura informacji (średnia ocen 68%), nieco gorzej ergonomia i odporność na błędy (63%), najsłabiej zaś dostępność (53%). W praktyce oznacza to, że sklepy najbardziej dbają o to, by oferta była dobrze wyeksponowana, jeżeli zaś chodzi o wyjście do kasy lub wsparcie dla szerokiej gamy urządzeń i systemów, a także spełnienie potrzeb osób z ograniczeniami, np. niedowidzących, sytuacja przedstawia się nieco gorzej. Średnia ocen wszystkich analizowanych sklepów wyniosła 64%. Pełny raport o użyteczności polskich sklepów internetowych znajdziesz na stronie Usability LAB.

Zobacz również