Aktualności

Mobile: jak stworzyć dochodową appkę na iOS?

iOS

Użytkownicy nie znajdą Twojej aplikacji, jeżeli nie uda Ci się wejść na listę Top 100 lub Top 200 – użytkownik nie będzie poszukiwał aplikacji w nieskończoność. Apple radzi deweloperom, by sięgnęli do fachowych publikacji – w iBookstore udostępnia im 6 książek na ten temat.

Wielu twórców nie dostrzega realnych kosztów stworzenia aplikacji i w stosunku do liczny potencjalnych odbiorców Użytkownicy oczekują, że aplikacje będą tańsze niż 1$. Samo odzyskanie kilkudziesięciu tysięcy dolarów zainwestowanych w stworzenie aplikacji udaje się to tylko tym, którzy mają duże budżety na promowanie aplikacji. Według statystyk najlepiej zarabiający dysponują budżetem marketingowym na poziomie 30 tys. $.

Badani przez App Promo deweloperzy twierdzą, że Apple powinno dopracować sposoby przeglądania aplikacji. Firma już idzie w tym kierunku – kupiła Chomp (usługę ułatwiającą użytkownikom znalezienie aplikacji) razem z całym teamem. Ich zadaniem jest diametralna zmiana systemu wyszukiwania i poleceń w App Store.

Deweloperzy sugerują także stworzenie rozwiązań do udostępniania użytkownikowi wersji demo aplikacji. Paul Kafasis, CEO firmy Rogue Amoeba Software, tworzącej popularne oprogramowanie dla Mac OS X twierdzi, że kluczem do sukcesu jest tworzenie aplikacji, które robią jedną rzecz i robią ją dobrze. Podkreśla, że może to jednak pozostawiać lukę w rynku dla aplikacji z większą funkcjonalnością.

App Promo zauważa też, że 51% developerów aplikacji nie przeznacza żadnego budżetu na marketing aplikacji. Doświadczeni deweloperzy przyznają jednak, że reklama aplikacji jest dobrym, acz kosztownym sposobem na jej spopularyzowanie, szczególnie gdy nie jest polecana przez Apple.

Komentarze