Aktualności

Mobile: reklama w mobilnych wyszukiwarkach – 269% wzrostu

ignition_one_small

Zauważalna jest też zmiana w strukturze budżetów marketingowych sklepów. Wydatki na reklamę w mobilnych wyszukiwarkach w 4 kwartale 2011 stanowiły 14,2% (rok wcześniej – 5,2%). Apogeum miało miejsce podczas “czarnego piątku”, kiedy aż jedna czwarta pieniędzy poszła na dotarcie do użytkowników smartfonów i tabletów.

W skali rocznej przeciętna cena za kliknięcie (CPC) spadła o 8,6%. W dół ciągnie ją Google, natomiast kliknięcie w Yahoo! i Bing zdrożało o 6,4%. O rynku europejskim raport mówi jedynie w kwestii ogólnego wyszukiwania, bez wyróżnienia mobilnych kanałów. Wydatki na sponsorowane wyniki wzrosły o 14%, ilość kliknięć o 22%, a CTR o 19%.

Powyższe dane są istotne dla właścicieli sklepów. Klienci coraz częściej wspomagają się informacjami ze smartfonów i tabletów podczas zakupów. Warto więc zwrócić uwagę na wzrost rynku mobilnych wyszukiwarek i rozważyć inwestycję w ten kanał reklamowy.

Komentarze