Aktualności

MSP: brak innowacyjności to walka o przetrwanie firmy

gora_dol

Przedstawiciele Lewiatana podkreślają, że wiele z firm deklarujących przede wszystkim chęć przetrwania to mikroprzedsiębiorstwa, z niedużym obrotem. Jednak w badaniach dużych firm – zatrudniających powyżej 250 pracowników – odsetek chcących przetrwać na rynku wynosi prawie 20%. Tu jednak do głosu dochodzi wzrost udziału w rynku (strategiczny cel dla 25% firm) oraz wzrost sprzedaży i zysku (21% i 17%).

Większość mikrofirm walczących o przetrwanie działa na rynkach nie rozwijających się. Rosnące rynki przyciągają średnie firmy, zatrudniające powyżej 50 osób. Z drugiej strony – rosnący rynek zapewnia firmie wzrost przychodów, a więc i zatrudnienia. Kluczem do rozwoju jest więc znalezienie nowych rynków i otwarcie się na innowacyjne działania.

Komentarze