Aktualności

MyBaze.com po dwóch latach z rekordową liczbą młodych projektantów

mybaze

MyBaze.com, wywodząca się z Polski międzynarodowa platforma designu oferująca produkty od młodych projektantów, obchodzi swoje drugie urodziny. W ciągu ostatniego roku MyBaze.com może pochwalić się znaczącym wzrostem liczby współpracujących projektantów, ale także stałym i sukcesywnym wzrostem sprzedaży.

MyBaze.com zanotował 30-krotny wzrost sprzedaży oraz trzykrotny wzrost współczynnika konwersji w 2014 r. w porównaniu do 2013 r. Z kolei w pierwszym kwartale 2015 r., w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 r. liczba transakcji na platformie wzrosła o 342 proc., zaś liczba unikalnych użytkowników odwiedzających platformę o 86 proc.

W pierwszych tygodniach istnienia MyBaze.com, około 100 polskich projektantów i młodych marek oferowało niewiele ponad 1,3 tys. autorskich produktów. Dwa lata później, w maju 2015 r. na platformie obecnych jest ponad 2,2 tys. projektantów, z czego kilkaset z zagranicy, oferujących niemal 50 tys. projektów z dziedziny designu, mody oraz sztuki.

Dynamiczny rozwój platformy w ostatnich miesiącach możliwy był dzięki pozyskaniu inwestora. We wrześniu 2014 r. MyBaze.com zakończył drugą rundę finansowania pozyskując ponad 5 mln zł m.in. od Internet Ventures FIZ, funduszu z Grupy MCI Management, a także Meta Ingenium, funduszu z grupy Zernike MetaVentures.

– W ciągu ostatnich dwóch lat udało nam się stworzyć jeden z ciekawszych projektów e-commerce w Polsce, za którym stoi zgrany 20-osobowy zespół składających się zarówno z doświadczonych menadżerów, jak i młodych ludzi rozpoczynających swoją karierę zawodową. Wszystkich nas łączy zamiłowanie do dobrego designu – podkreśla Duc Vu Hoang, założyciel i CEO MyBaze.com.

Jako jeden z nielicznych polskich startupów e-commerce, MyBaze.com szybko postawił na sprzedaż ponad granicami. W czerwcu 2014 r. wdrożono międzynarodową wersję platformy, która działa w dwóch wersjach językowych i umożliwia dokonanie zakupów w sześciu walutach. W tej chwili projektanci i marki z MyBaze.com sprzedają do ponad 10 krajów świata, z czego 80 proc. zagranicznych transakcji przypada na takie kraje jak Niemcy, Holandia, Wielka Brytania i USA. Od początku 2015 r. działa także wersja mobilna platformy.

W ciągu ostatnich dwóch lat pod skrzydłami MyBaze.com zorganizowano trzy edycje Bizajnu, spotkań branżowych dla projektantów, w których uczestniczyło około 500 twórców młodych marek. Odbyły się także dwie edycje Targów Designu, które ściągnęły ponad 22 tys. gości zainteresowanych polskim i zagranicznym wzornictwem. Ponadto przygotowano dwie publikacje „Polski design” prezentujące najciekawsze polskie projekty wzornicze ostatnich lat. Marka organizuje także wykłady dla studentów Katedry Mody warszawskiej ASP.

Plany na przyszłość mamy ambitne. Chcemy zdecydowanie mocniej postawić na sprzedaż transgraniczną. W tym celu z jednej strony mocno rozwijamy technologię – jako pierwsza platforma marketplace w Polsce wdrażamy właśnie testową opcję personalizacji produktów, które wkrótce zostanie udostępniona dla wszystkich sprzedawców. Z drugiej zaś strony intensywnie pozyskujemy do współpracy zagranicznych projektantów chcących sprzedawać swoje projekty za pośrednictwem naszej platformy – dodaje Duc Vu Hoang.

W tej chwili spółka przygotowuje się do kolejnej rundy inwestycyjnej, planowanej na drugą połowę 2015 roku.

Komentarze