Aktualności Wydarzenia

Nagroda Golden Arrow dla youtubera

cybermarian

Po raz pierwszy w historii konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow główną nagrodę otrzymał youtuber. Wyróżnienie przyznano również jednej z największych youtubowych imprez w Europie – Orange Video Fest by LifeTube. Podczas gali, która odbyła się 25 czerwca 2015 r., Cyber Marian, zrzeszony w polskiej sieci LifeTube, wygrał w kategorii „Marketing internetowy – marketing wirusowy” za kampanię Środy z Orange, Filmowe Cybertrailery by Cyber Marian, a Orange Video Fest by LifeTube zostało wyróżnione w kategorii Event Marketing. Obie kampanie zrealizowano przy współpracy z VML Poland.

YouTube po raz kolejny pokazał, że dobrze wykorzystany może być świetnym narzędziem dotarcia do grupy docelowej. W ramach kampanii na kanale Cyber Mariana, jednego z najbardziej rozpoznawalnych youtuberów zrzeszonego w sieci LifeTube – największej wielokanałowej sieci YouTube w Polsce[1] – pojawiło się 12 filmów, w których opisie, na końcu oraz w trakcie umieszczone były informacje o Środach z Orange. „Brzydcy i wściekli” – sztandarowy film kampanii – w ciągu miesiąca wygenerował ponad 4 miliony wyświetleń, otrzymał 49 169 pozytywnych ocen i został 27 266 razy udostępniony z serwisu YouTube w innych mediach. Za efektywność, oryginalność i sposób realizacji cały projekt otrzymał główną nagrodę w kategorii Marketing internetowy – marketing wirusowy.

– Coraz trudniej znaleźć konkursy, wydarzenia i kampanie, w których youtuber pojawia się „po raz pierwszy” – tłumaczy Barbara Sołtysińska, prezes LifeTube. Oglądalność i zainteresowanie YouTubem – zarówno ze strony widzów, jak i marek – stale rośnie, a świetnych kampanii marketingowych z wykorzystaniem wideo w Internecie ciągle przybywa. Filmy Cyber Mariana są najlepszym tego przykładem – dodaje Sołtysińska.

Podczas gali wyróżnienie w kategorii Experimental Marketing – Event Marketing otrzymał również inny projekt ściśle związany z YouTube: Orange Video Fest by LifeTube – jedna z największych imprez youtuberów i gamerów w Europie. II edycję imprezy w tym roku odwiedziło ok. 10 tys. osób, a samo wydarzenie było szeroko komentowane w mediach i Internecie.

Konkurs Marketingu Bezpośredniego „Golden Arrow” jest organizowany przez Polskie Stowarzyszenie Marketingu i VFP Communications od 2006 r. Głównym celem jest promowanie efektywności i skuteczności w działaniach marketingowych. Jury ocenia zarówno sposób opracowania strategii kampanii, jak i kreatywność oraz świeżość podejścia.

[1] Dane za: http://socialblade.com/

Komentarze