Aktualności Technologia

Narzędzia do blokowania reklam

Wyskakujące znienacka ramki i banery są zmorą wielu użytkowników sieci. W ramach walki z tymi uciążliwymi reklamami powstały adblocki – programy i wtyczki, które blokują niechciane treści już na etapie wczytywania stron www. Polacy szybko stali się światowymi liderami w stosowaniu adblocków – jakich narzędzi do tego używamy?

Blokowanie reklam weszło Polakom w krew

Polacy są w światowej czołówce, jeśli chodzi o blokowanie reklam. Tegoroczny raport OnAudience.com ustanawia nas na pierwszym miejscu w międzynarodowym rankingu usuwania reklam z treści wyświetlanych na stronach. Z raportu wynika, że w Polsce blokowana jest niemal co druga reklama (aż 46 proc. wyświetlanych w sieci reklam). W zestawieniu 60 krajów z całego świata zaraz za Polakami uplasowali się Grecy (44 proc. wyświetleń), Norwegowie (42 proc. wyświetleń), Niemcy (41 proc. wyświetleń) oraz Duńczycy (40 proc. wyświetleń).

Narzędzia do blokowania reklam swoją ogromną popularność zyskały ze względu na uprzyjemnianie życia użytkownikom, którzy dzięki nim nie muszą borykać się z wyskakującymi okienkami czy banerami, często spowalniającymi pracę komputera. Tymczasem ablocki to ogromny problem dla wydawców i marek, którzy promują swoją działalność w internecie. Od wielu lat walczą oni o zmniejszenie popularności adblocków. Narzędzia te pozbawiają ich nie tylko dochodów z reklam, ale także możliwości dotarcia do szerokiego grona potencjalnych klientów.

Najpopularniejsze programy do blokowania

Najpopularniejszą wśród wtyczek, która chroni nas przed wyświetlaniem denerwujących reklam, jest Adblock Plus. To narzędzie przeznaczone dla użytkowników wielu najpopularniejszych przeglądarek, m.in. Google Chrome oraz Mozilla Firefox. Na podobnej zasadzie działa także uBlock, który możemy zainstalować w tych dwóch przeglądarkach, a dodatkowo również w Safari. Obie te wtyczki działają w sposób całkowicie zintegrowany z naszą przeglądarką, chroniąc nas przed koniecznością oglądania irytujących reklam i uprzyjemniając przeglądanie serwisów internetowych. Ich zaletami jest łatwa instalacja, niskie zużycie zasobów systemu i wysoka skuteczność.

Popularnym programem, który działa jako osobna aplikacja instalowana w naszym komputerze, jest Ad Mucher. Dzięki niemu możemy pożegnać się nie tylko z reklamami wyświetlanymi w naszych przeglądarkach, ale także z tymi pokazującymi się w innych zainstalowanych programach, np. w komunikatorze ICQ. Narzędzie to daje użytkownikowi duże możliwości regulowania blokowanych treści, np. dodawanie wyjątków, wstrzymywanie blokowania na wybranych stronach itp.

Na całym świecie reklamodawcy starają się przeciwdziałać adblockom poprzez umieszczanie na stronach www próśb o dodanie ich do wyjątków w tego rodzaju programach. W powrocie do wyświetlania reklam w sieci pomóc ma także zaprzestanie stosowania irytujących form reklamowych, np. treści wideo z włączonym dźwiękiem.

 

źródł obrazka; [ internet ]

Komentarze