Aktualności

Netsprint uruchamia platformę Adkontekst SSP

Adkontekst2013

Netsprint, właściciel Adkontekst, uruchamia funkcjonalność SSP, która pozwala wydawcom na dodatkową monetyzację powierzchni reklamowej w modelu RTB (Real Time Bidding). Dzięki Adkontekst SSP wydawcy Adkontekst mogą teraz zarabiać także na reklamach rozliczanych za odsłony. Pierwszym partnerem Adkontekst SSP w Polsce jest RTB House.

Adkontekst SSP (Supply Side Platform) to platforma technologiczna zarządzająca i optymalizująca sprzedaż powierzchni reklamowej wydawców Adkontekst m.in. w ekosystemie RTB. Dzięki mechanizmom Adkontekst SSP powierzchnia reklamowa wydawców Adkontekst jest udostępniana reklamodawcom dokonującym automatycznego zakupu w modelu RTB (poprzez DSP). Adkontekst SSP sprzedając powierzchnie w czasie rzeczywistym w modelu aukcyjnym, jest zorientowany na maksymalizację przychodu swoich wydawców.

O decyzji czy konkretnemu użytkownikowi zostanie wyświetlona reklama rozliczana za odsłony (w ramach modelu RTB, dzięki Adkontekst SSP) czy też rozliczana za kliknięcia decyduje finalnie jej przychodowość. Przez cały czas algorytmy optymalizujące od Netsprint analizują w tym aspekcie reklamy konkurujące o powierzchnię wydawców Adkontekst.

Dzięki platformie Adkontekst  SSP na powierzchni wydawców Adkontekst możliwa jest emisja nie tylko tradycyjnych reklam w formatach displayowych, ale także reklam tekstowych i tekstowo graficznych. Dodatkowo, platforma pozwala prezentować na serwisach wydawców również reklamy emitowane w oparciu o retargeting spersonalizowany (formaty oparte o HTML). Wszystkie dostępne formaty rozliczane są w modelu CPM.

Wydawcy Adkontekst oprócz dotychczasowej emisji reklam rozliczanych za kliknięcie za pomocą Adkontekst SSP uzyskują możliwość generowania dodatkowych zarobków z tytułu emisji reklam w modelu CPM (za tysiąc wyświetleń). Wykorzystanie przez wydawców Adkontekst SSP pozwala na dostęp do większej liczby reklamodawców, co za tym idzie zwiększa konkurencyjność udostępnianej powierzchni i przyczynia się do wzrostu przychodów wydawcy.

– Uruchomienie Adkontekst SSP to milowy krok w rozwoju naszego ekosystemu reklamowego i kontynuacja aktywności w obszarze programmtic buying – zauważa Artur Banach, prezes i współwłaściciel Netsprinta. Naszą ambicją jest, aby w powiązaniu z możliwościami platformy Netsprint Audience (służącej profilowaniu użytkowników ze względu na ich demografię, zainteresowania czy intencje zakupowe) portale korzystające z naszych rozwiązań były w stanie maksymalizować swoje przychody bez względu na fakt czy reklamy pozyskane zostały przez nas bezpośrednio czy też pochodzą z szybko rosnącego automatycznego systemu zakupu powierzchni reklamowej – dodaje.

Komentarze