Aktualności

Netsprint zmienia właścicieli i ogłasza nową strategię rozwoju

netsprint-logo

Netsprint, firma specjalizująca się w rozwiązaniach technologicznych wspierających marketing internetowy, ponownie stał się polską spółką. Nowymi właścicielami zostało kilku prywatnych polskich inwestorów, w tym prezes zarządu Artur Banach.

Największym z udziałowców jest wieloletni prezes firmy, Artur Banach. Zarząd spółki pozostaje w aktualnym składzie (Artur Banach, Łukasz Duda) i kontynuuje działalność. Powołana została nowa Rada Nadzorcza, a jej przewodniczącym został Radosław Rejman – doświadczony menedżer i doradca inwestycyjny, związany wcześniej m.in. z Opera TFI. Dotychczasowym udziałowcem Netsprint była norweska grupa medialna Amedia.

Jednocześnie Netsprint ogłasza  strategię na lata 2014-2016, nastawioną na przyspieszenie rozwoju firmy, wprowadzenie szeregu nowych produktów, ale też wzrost rentowności spółki. Netsprint nadal będzie tworzyć rozwiązania technologiczne wspierające marketing internetowy. Kluczowe obszary działalności spółki to reklama kontekstowa i behawioralna, content marketing, audience targeting oraz RTB (Real Time Bidding).

Plany firmy na najbliższe 6 miesięcy obejmują innowacje w każdym z wyżej wymienionych obszarów działalności. W obszarze reklamy kontekstowej i behawioralnej Netsprint planuje m.in. wprowadzenie nowego rozwiązania dla reklamodawców Adkontekst eCommerce oraz Adkontekst Audience Report.

Adkontekst eCommerce umożliwia właścicielom sklepów prowadzenie działań retargetingu spersonalizowanego w modelu CPC (rozliczenie za kliknięcie). Pierwsze testy produktu pokazują, że wyniki zapewniają reklamodawcom dodatni ROI (zwrot z inwestycji), przy jednocześnie bardzo atrakcyjnym poziomie CPM (rozliczenie za tysiąc wyświetleń) dla wydawców. Adkontekst eCommerce będzie oferowany łącznie z platformą RTB Adfocus (zarządzaną przez Netsprint), która wkrótce zostanie zaprezentowana w nowej odsłonie.

Z kolei Adkontekst Audience Report  to kompleksowy raport zainteresowań użytkowników konkretnego serwisu, odpowiadający na pytanie reklamodawcy: “kim tak naprawdę jest mój klient i użytkownik?”. Narzędzie zdecydowanie ułatwi efektywne kosztowo planowanie kampanii w sieciach Adkontekst i ContentStream. Ten cel będzie też wkrótce łatwiejszy do osiągnięcia dzięki nowemu panelowi reklamodawcy, gdzie położony jest bardzo duży nacisk na uproszczenie procesu podejmowania decyzji przez klientów.

Jako innowację dla wydawców Netsprint planuje uruchomić w najbliższych dniach platformę Adkontekst SSP (supply side platform) umożliwiającą monetyzację powierzchni reklamowej w modelu RTB. Dzięki przyjętym algorytmom, rozwiązanie gwarantuje wzrost przychodów dla partnerów spółki.

Natomiast w przypadku ContentStream, czyli największej w Polsce sieci content marketingu, firma skupi się na dalszym rozwoju funkcjonalności related content (“czytaj także”), służącej do rekomendacji treści na portalach  oraz powiązanego z nim produktu dla reklamodawców. Już teraz, dzięki wykorzystaniu rozwijanych od 10 lat w Netsprint algorytmów, rozwiązanie w sposób optymalny zwiększa “lepkość” portali, a jednocześnie gwarantuje im unikalny poziom eCPM (wskaźnik określający przychód z 1000 odsłon reklamy).

Kolejnym dużym projektem Netsprinta na najbliższe miesiące jest uruchomienie Spółdzielni Danych w oparciu o autorską technologię analizy informacji o zainteresowaniach użytkowników – Netsprint Audience. Spółdzielnia Danych polega na gromadzeniu surowych danych o użytkownikach od wydawców w niej zrzeszonych, ich  przetwarzaniu na konkretne profile marketingowe (demografia, zainteresowania, intencje zakupowe) i oferowaniu ich reklamodawcom, agencjom i domom mediowym oraz platformom DSP (demand site platform).

Komentarze