Aktualności Startupy

Kontomierz.pl: "Dzięki użytkownikom ulepszyliśmy serwis"

kontomierz

Debiutująca właśnie nowa wersja aplikacji uzyskała zupełnie nowy wygląd. Przeorganizowane zakładki dzielą się teraz na proste: Podsumowanie, Analizuj, Oszczędzaj, Zarabiaj. – Nowy Kontomierz został zaprojektowany z założeniem, że grafika nie jest celem samym w sobie, ale ma ułatwiać posługiwanie się aplikacją – mówi Marcin Truszel, Prezes Zarządu Kontomierz.pl  – Duża rolę od początku odgrywały przejrzyste wykresy i dane prezentowane graficznie. Nowy layout dostarcza bogatej wizualizacji danych. Twórcom zależało na wykorzystaniu przyzwyczajeń użytkowników z innych narzędzi i m.in. dlatego wzorowali się na takich aplikacjach jak Google Analytics.

Aplikacja została zbudowana w oparciu o HTML5, dzięki czemu przeładowywane są tylko te fragmenty strony, które się zmieniły. W efekcie, z punktu widzenia użytkownika, aplikacja działa szybciej, a najważniejsze dane może edytować “in place”, czyli bez konieczności otwierania jakichkolwiek formularzy.

Zmiany obejmują także funkcje aplikacji. Twórcy postawili na pobudzanie motywacji użytkowników do optymalizacji zarządzania swoimi finansami – każdy wskaźnik ma jasny cel, nowy Kontomierz.pl uwypukla np. rolę budżetowania i ułatwia planowanie miesiąca. Aplikacja oferuje także analizę i wizualizację lokat, uwzględniając m.in. kapitalizację dzienną i obliczanie faktycznego ROI z całej inwestycji. Pozwala to porównywać lokaty z innymi przedsięwzięciami inwestycyjnymi.

Po 30-dniowym okresie otwartego testowania nowego serwisu Kontomierz.pl planuje wprowadzić płatne konta premium dla bardziej wymagających użytkowników. Podstawowe funkcje, do których przyzwyczaili się użytkownicy poprzedniej wersji pozostaną darmowe.

Od momentu startu z Kontomierza dwa lata temu w serwisie zarejestrowało się ponad 27 tysięcy użytkowników. Spośród konkurencyjnych polskich aplikacji aplikacja wyróżnia się automatycznym importem danych z rachunków bankowych (technologia screen scrapingu). Zasadę działania Kontomierz.pl tłumaczy ten film.

Na pytania Proseed odpowiada Marcin Truszel, Prezes Zarządu Kontomierz.pl.

Dlaczego w ogóle tak gruntowne zmiany?

Są one efektem 2 lat przemyśleń i słuchania uwag użytkowników. Nie zmieniamy grupy docelowej, raczej rozszerzamy ją – pierwszy Kontomierz zrobiliśmy praktycznie “dla siebie”. Nowy jest owocem wsłuchiwania się w opinie setek użytkowników, a także badań i testów.

Jaki był model biznesowy do tej pory, a jaki będzie teraz?

Opierał się on do tej pory o leady ze sprzedaży produktów i reklamę oraz e-usługi dla instytucji finansowych – udostępnienie im naszej porównywarki, kalkulatorów, raportów z dokładnymi parametrami wszystkich kont sprzedawanych przez polskie banki. Niektóre banki z dobrą ofertą osadzają elementy Kontomierza na swoich stronach, np. Kredyt Bank. Inne używają go wewnętrznie w oddziałach. To się całkiem nieźle rozwija, mamy dzięki temu zbudowane dobre relacje z kilkoma polskimi bankami. Obecnie dodajemy do tego jeszcze płatne konta premium. Zobaczymy jak zareagują użytkownicy, przyznam, że trochę się tego boimy – w Polsce nie ma tradycji płacenia za usługi internetowe.

Jak Kontomierz radził sobie finansowo do tej pory?

Mogę tylko powiedzieć, że od paru miesięcy jest “nieźle”. Aplikacje generuje coraz większe przychody. Break-even point planujemy na początek 2012 roku. Projekt powstał przy wsparciu dotacji z działania 8.1, ale własnie ją zamykamy – październik jest ostatnim miesiącem dotacji.

Komentarze