Aktualności Biznes

Paczkomaty InPost i MasterCard: wzrost przesyłek za pobraniem o 300%

Paczkomat_InPost

Wspólna akcja Paczkomatów® InPost oraz MasterCard® istotnie wpłynęła na wzrost skłonności zakupowych wśród klientów wybranych e-sklepów do korzystania z płatności bezgotówkowych „za pobraniem”. Liczba tego rodzaju przesyłek w ramach serwisów zakupowych, które uczestniczą w projekcie, zwiększyła się o 300% od początku jego trwania. Rośnie także udział paczek „za pobraniem” w całkowitym wolumenie przesyłek obsługiwanych w ramach sieci Paczkomatów® InPost.

W ramach wspólnej akcji Paczkomatów® InPost i MasterCard®, pod nazwą: „Festiwal Darmowej Dostawy”, klienci e-sklepów mogą dokonać zapłaty przy odbiorze przesyłki oraz zamówić bezpłatną dostawę do Paczkomatów® obsługiwanych przez InPost. Inicjatywa ma na celu promocję płatności bezgotówkowych przy odbiorze przesyłek z wybranych sklepów internetowych Ze względu na duże zainteresowanie konsumentów, wakacyjna akcja została przedłużona do 14 września. Wśród partnerów projektu znalazły się m.in. takie marki, jak Answear, Endo, bdsklep.pl, garneczki.pl, NaszeZoo.pl czy Nexterio.

Transakcje bezgotówkowe »za pobraniem« są dużym udogodnieniem dla konsumentów w procesie dokonywania zakupów internetowych. Jesteśmy przekonani, że oferowany przez nas model płatności będzie stopniowo wdrażany przez kolejne platformy e-zakupowe w kraju. Darmowa dostawa do Paczkomatów® InPost oraz możliwość dokonania płatności bezgotówkowej przy odbiorze paczki są dla klientów gwarancją bezpieczeństwa zakupów online. Potwierdza to sukces prowadzonej przez nas akcji” – komentuje Maciej Padjas, Dyrektor Marketingu Grupy Integer.pl

Z danych rynkowych wynika, że na tle krajów Europy Zachodniej, polski rynek e-commerce, z udziałem kart w płatnościach za e-zakupy na poziomie 7%, wykazuje ogromny potencjał wzrostu.[1] Co ciekawe, niższe koszty dostawy to argument skłaniający do zakupu konkretnego produktu w sieci nawet co trzeciego internautę[2]. Jak potwierdzają statystyki dotyczące akcji, to także dobry sposób na to, by nie tylko zwiększyć zainteresowanie ofertą e-sklepu, ale przy okazji zachęcić klientów do regulowania należności bezgotówkowo, w momencie odbioru przesyłki.

W Polsce działa obecnie ponad 1350 Paczkomatów®, wszystkie z wbudowanymi akceptatorami kart płatniczych. Umożliwia to dokonywanie płatności w sposób identyczny jak w przypadku sklepów tradycyjnych. Sieć Paczkomatów® w porównaniu z końcem 2014 roku została rozszerzona o kolejne 250 lokalizacji. Decyzja o rozbudowie wynika z rosnących potrzeb mieszkańców mniejszych miejscowości, którzy coraz chętniej korzystają z oferty e-sklepów i ma na celu zapewnienie im możliwości odbioru paczek w trybie 24/7. Grupa Integer.pl zamierza kontynuować ekspansję i do końca 2015 roku planuje zwiększyć sieć do 1700 Paczkomatów® .

Najwyższą jakość usług Grupy Integer.pl potwierdzają także inne nagrody: polscy internauci trzykrotnie wyróżnili InPost – spółkę wchodzącą w skład Grupy Kapitałowej Integer.pl S.A. – nagrodą Ekomersy w kategorii „Najlepszy produkt/usługa wspierający logistykę e-sklepu”. Innowacyjność firmy została doceniona między innymi przez tygodnik WPROST tytułem „Innowatora Roku 2014” i zwyciężyła w konkursie „Lider Nowoczesnych Technologii” organizowanym przez Instytut Nowych Technologii. Grupa Integer.pl otrzymała też Nagrodę Specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion” za dynamiczną ekspansję i promocję Polski za granicą. Konsekwentny rozwój firmy potwierdza również tytuł „Gazele Biznesu” przyznawany przez Puls Biznesu najdynamiczniej rozwijającym się polskim firmom.

[1] Źródło: Dane MasterCard®

[2] Żródło: https://www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf

Komentarze