Aktualności

Polski rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku wart 216,5 mln

raportadkontekst

Sieć reklamowa Adkontekst przygotowała piątą edycję raportu “Rynek reklamy kontekstowej w Polsce”. Z badania wynika, że rynek reklamy kontekstowej w 2013 roku osiągnął wartość ponad 216 mln zł i urósł o 4,5% w ciągu roku.

Agencje i domy mediowe w 2014 roku planują zwiększyć wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych o kolejne 7,4%.

– Badanie z jednej strony pokazuje wzrost znaczenia reklamy kontekstowej w Polsce. Z drugiej – rosnące oczekiwania reklamodawców, za którymi podążają sieci kontekstowe. Świadczy o tym m.in. duża popularność targetowania behawioralnego i retargetingu w zamawianych kampaniach – mówi Łukasz Duda, dyrektor Biura Reklamy sieci Adkontekst.

W 2013 roku wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych stanowiły 25,3% budżetów SEM. Porównując te wartości z wynikiem badania IAB AdEx – które wskazuje, że w 2013 roku udział wydatków na SEM w całej reklamie internetowej wyniósł około 35% – można oszacować, że reklama kontekstowa stanowi 8,9% budżetów reklamowych w polskim internecie. Tym samym polski rynek reklamy kontekstowej jest już wart prawie 216,5 mln złotych, czyli o 4,5% więcej niż w 2012 r.

Agencje i domy mediowe dostrzegają różnorodność formatów reklamowych dostępnych w sieciach kontekstowych, co wiąże się z coraz większym udziałem reklamy graficznej w kampaniach realizowanych przez agencje i domy mediowe. Kolejny rok z rzędu najpopularniejszą formą pozostaje graficzna reklama statyczna, wykorzystywana przez 83,3% badanych.

 

adkontekst-1

 

W 2013 roku badani dużą uwagę przykładali do celów efektywnościowych i zasięgowych, realizowanych za pomocą kampanii kontekstowych (odpowiednio 63,9% i 61,1% wskazań). W dalszej kolejności znalazły się cele brandingowe, które wymieniła ponad połowa respondentów.

 

adkontekst-2

 

Wśród metod targetowania wymienionych przez ankietowanych, coraz większą popularność zdobywa retargeting – obecnie wykorzystywany już średnio w 38% kampanii prowadzonych w sieciach kontekstowych. 83,3% ankietowanych planuje korzystanie z retargetingu w 2014 roku.

 

adkontekst-3

 

Tegoroczna edycja badania została rozszerzona o tematykę najważniejszych trendów w digital marketingu. Pytani o najwyższe priorytety w działaniach marketingowych w 2014 roku, przedstawiciele agencji i domów mediowych wskazali optymalizację konwersji (77,8%), targetowanie i personalizację oraz zarządzanie kampanią w wielu kanałach (52,8%), a także content marketing (47,2%). Wysokie miejsce zajmuje też zakup reklamy z wykorzystaniem systemów RTB (25%).

 

reklama kontekstowa

 

Pełna wersja raportu dostępna jest na stronie adkontekst.pl.

Komentarze