Pierwsze: Dlaczego potrzebuję takiego produktu lub usługi?
Mało skomplikowane, nieprawdaż? Jednak trudne, tym bardziej, że trzeba do niego podejść uczciwie. Postaw się w sytuacji użytkownika, klienta. Jeśli nie znajdziesz rzetelnego, rzeczywistego powodu, dla którego kupiłbyś swój produkt - nikt inny również go nie znajdzie.
Drugie: Dlaczego potrzebuję właśnie twojego produktu?
Oczywiście to pytanie z poziomu konsumenta - zmusi cię do zdefiniowania swoich wyróżników. Dlaczego twój produkt lub usługa jest lepsza od innych na rynku? Czym się od nich różni? Dlaczego klient ma go/ją wybrać?
Trzecie: Dlaczego potrzebuję produktu/usługi właśnie teraz?
Ludzie się spieszą, mają wiele rzeczy na głowie. Pomyśl, czy to właśnie teraz jest czas, kiedy produkt/usługa rozwiążą ich problem? Czy idealnie wstrzelisz się w potrzebę? Może jej czas już minął? A może dopiero nadejdzie? Jeśli nie umiesz prosto odpowiedzieć na pytanie "dlaczego właśnie teraz", być może jesteś spóźniony. Albo usiłujesz wyprzedzić swoje czasy. W drugim przypadku masz przynajmniej czas na przygotowanie. Nie warto działać pochopnie - a pamiętajmy, że zdarzało się to nawet Steve'owi Jobspwi na początku kariery.
Porady inspirowane artykułem Franka Addante - założyciela i CEO Rubicon Project, platformy do sprzedaży reklam on-line. Autor FounderBlog.com.