Aktualności

Porady: ceń swoją jakość – opłaci się

good

Jakie czynniki budują dziś pozycję konkurencyjną MSP na rynku? Prawie 44% przedsiębiorców twierdzi, że jakość. Cena i jakość obsługi klienta zajmują kolejne pozycje z 15% wskazań. To zaskakujące wyniki, do tej pory jakość była spychana na dalszy plan – 5 lat temu za istotną uważało ją zaledwie 15% firm, 3 lata temu – jedna czwarta. Jakość zdecydowanie przegrywała z ceną, której znaczenie teraz systematycznie spada – z 65% 5 lat temu, przez ponad 50% 3 lata temu do poziomu zaledwie 15% dziś.

Na znaczeniu zyskała obsługa klienta – do tej pory jej pozycję doceniało najwyżej 6% badanych firm.

To olbrzymia zmiana w podejściu klientów i przedsiębiorców. Zmiany prowokują oczywiście ci pierwsi, swoimi pieniędzmi pokazując co jest ważne. A ważna jest już nie najniższa cena, ale wysoka jakość i dobre podejście i szeroko rozumiana obsługa klienta.

Komentarze