Aktualności

Porady: jak promować firmę w niemieckim Google?

Niemcy_med

Prawie 82 miliony potencjalnych klientów, 3,57 biliona dolarów PKB. Jak ugryźć kęs z tak dużego, niby sąsiedzkiego, ale bardzo specyficznego rynku?

Polska na Zachodzie znana jest z rzetelnej i wykwalifikowanej siły roboczej, która w stosunku do zachodnich odpowiedników jest również znacznie tańsza. Dużą popularnością cieszą się przedsiębiorstwa oferujące pośrednictwo pracy, firmy wykonujące prace techniczne i manualne (budownictwo, instalatorstwo), ale również branże zaawansowanych technologii, takich jak np. optyka. Polskie produkty spożywcze od lat zdobywają uznanie wśród niemieckich przedstawicieli z branży żywnościowej; wśród niemieckich konsumentów polski rynek słynie też ze sprzedaży detalicznej produktów niszowych oraz na zamówienie, np. szat liturgicznych, repliki broni i rzemiosła artystycznego.

Przełamać bariery
Nadal panuje błędne przeświadczenie, że polskie firmy oferują usługi niższej jakości niż ich zachodni sąsiedzi. Wynika to z pewnego braku zaufania do sposobu prowadzenia biznesu w Polsce. Jednak rzeczywiste kontakty handlowe z Niemcami skutecznie zaprzeczają tej tezie. Drugą przeszkodą, zaraz po barierze mentalnej, jest język. Firma chcąc wejść na niemiecki rynek musi skorzystać z usług specjalistów z danej branży, władających jednocześnie językiem niemieckim – o których jest bardzo trudno – lub korzystać dodatkowo z usług biur tłumaczeń. Prowadzenie strony internetowej w obcym języku to jedna sprawa, inną jest wypozycjonowanie swojej domeny w niemieckim Google.

Profesjonalny start na Zachodzie
Główne procesy pozycjonowania stron przebiegają tak samo jak na google.pl. Istotne jest zapewnienie dobrej zawartości strony: wartościowe treści zawierające odpowiednie słowa kluczowe, prawidłowo zdefiniowane meta – tagi (tytuł, opis, keywords), stopka strony, poprawnie skonfigurowany plik robots.txt i przekierowania adresów. Pojawiają się jednak różnice. – Najważniejszą rzeczą jest oczywiście przygotowanie strony w niemieckiej wersji językowej. Najlepiej, gdy zarejestrowana jest na domenie .de na adresie IP zlokalizowanym w Niemczech – wyjaśnia Bartosz Juniczak z Procreate. W dalszej kolejności należy zadbać o dodawanie witryny do niemieckich katalogów stron, gdyż linki z nich mają znacznie większą wartość z punktu widzenia wyszukiwarki Google, niż te pochodzące z polskich katalogów.

Sukces na Zachodzie
Firmy z Polski nie zawsze przyznają się do sukcesów na rynku niemieckim, gdyż obawiają się negatywnych i stereotypowych skojarzeń z naszym krajem na Zachodzie. Czy słusznie projektujemy na siebie i innych kompleks bycia z Polski? Rzeczywistość zmienia się, a coraz więcej firm osiąga sukcesy na Zachodzie i są one równoprawnymi oraz szanowanymi partnerami biznesowymi. Wśród polskich firm będących na najwyższych pozycjach w Google.de, znajdują się strony: www.pflegekrafteauspolen.de, www.paradyz.com, www.direkt-aus-polen.de. Ich właściciele na pewno już dawno zapomnieli, czym jest kompleks bycia z Europy Środkowo-Wschodniej, a całkiem możliwe, że nigdy nie mieli z nim do czynienia.

Źródło: Procreate

Komentarze