Rozmowa z Damianem Zapłatą, dyrektorem zarządzającym Loyalty Partner Polska, operatorem Mutipartnerskiego Programu Bonusowego PAYBACK, mającego w Polsce 6 mln użytkowników. Współpracujecie już z ponad setką sklepów. Jaki jest potencjał rynku dla takich programów jak Wasz? Potencjał rozwoju nadal jest bardzo duży. Planujemy nawiązać współpracę z szeregiem nowych partnerów. Obecnie działamy na dwóch rynkach. Pierwszy – tradycyjnego detalu, gdzie usilnie pracujemy nad rozwojem w sektorach mody, urody, urządzania domu, podróży. Drugi to oczywiście e-commerce – z jednym bardzo silnym graczem, kilkoma dużymi i szybko rozwijającymi się oraz całą plejadą małych. W grupie średnich firm e-commercowych widzę kilka sektorów, w których powinniśmy się pojawić. Które sklepy to dla Was „średni e-commerce”? To top 5 w swoich kategoriach. Na przykład Tchibo.pl, Bonprix, ale też Answear, Travelplanet. Z dwoma ostatnimi współpracowaliśmy w modelu afiliacji, a teraz pogłębiliśmy współpracę i przeszliśmy na model partnera. Niewielki sklep z ambitnym planem rozwoju też może dołączyć do programu? Oczywiście. Operujemy w różnych branżach i jesteśmy w stanie dopasować się do niemal każdego klienta. Mniejszym firmom oferujemy afiliacyjne programy partnerskie. Mamy ponad 6 milionów aktywnych uczestników, którzy zapewniają popyt na każdy rodzaj asortymentu. Jak długo ich pozyskiwaliście? Niedawno świętowaliśmy 3 urodziny programu PAYBACK w Polsce. Program wyrósł z handlu tradycyjnego – zaczynaliśmy z 10 partnerami – m.in. z Allegro, BP, Real, Orange. Obecnie jest ich około 25. Dołączyły np. Multikino, Smyk, Empik. Teraz idziemy w kierunku online, a następnym krokiem będzie mobile. Uważnie obserwujemy rynek amerykański, tam konsumenci tego typu usług szybko przechodzą na usługi mobilne. Dzięki temu detalista wchodzi w bardzo bliską interakcję z klientem. W Polsce pracujemy na razie nad wersją online – przez ten kanał w ciągu trzech lat obsłużyliśmy 60 mln transakcji i odnotowaliśmy ok. 9 mld zł obrotu. …i dostaliście od tego prowizję! To zależy od modelu biznesowego. Na pewno naliczyliśmy punkty od tego obrotu. W „paybackowym skarbcu” w postaci punktów jest już 200 mln zł. Za kilka tygodni uruchomimy projekt, w którym nasze punkty będą wirtualną walutą – to ekscytujący trend biznesowy powszechny już np. w Wielkiej Brytanii. Chociaż wdrożenie wiąże się z szeregiem integracji i rozwiązaniem wielu problemów technicznych, mam nadzieję, że wśród wybranych partnerów projekt wystartuje jeszcze w najbliższym kwartale. Klienci dostaną ciekawe opcje wykorzystania zgromadzonych punktów, a dzięki bonusom średnia wysokość transakcji będzie o ok. 20-30% wyższa niż przy normalnych zakupach.   To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #26, poświęconemu tematyce e-commerce. Sprawdź pełny spis treści Proseed #26 w dziale „numery”. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #26 za jedyne 9,90 zł.

Zobacz również