Łączna liczba aplikacji dostępnych w marketach AppStore oraz Google Play już dawno przekroczyła milion. Coraz większy udział w tym rynku mają narzędzia usprawniające procesy biznesowe. Kto z nich korzysta? Gdzie są niezbędne? Jak wpływają na sprzedaż?         Polskie firmy, idąc śladami największych europejskich przedsiębiorstw, coraz chętniej wykorzystują potencjał aplikacji mobilnych. Z badania „State of Mobility” wynika, że blisko połowa z nich jest już na etapie wdrażania podobnych narzędzi, a 87%  z tych firm, które nie zaczęły jeszcze korzystać z możliwości aplikacji mobilnych, planuje takie inwestycje w przyszłości. Klient Przykładem prosprzedażowego wykorzystania aplikacji mobilnych może być narzędzie zrealizowane przez wrocławską markę MoveApp. Autorski projekt Developer dedykowany jest inwestycji LC Corp – Sky Tower, najwyższemu budynkowi mieszkalnemu w Polsce. Mierząca 212 metrów konstrukcja to luksusowe apartamenty, galerie handlowe, przestrzenie komercyjne oraz rozbudowane centrum usługowo-rekreacyjne. Budowa obiektu rozpoczęła się w 2007 roku, a sprzedaż lokali, których w ofercie dewelopera znalazło się 236 – w październiku 2010 roku. Narzędzia sprzedażowe develpera Narzędzia wspomagające sprzedaż inwestycji deweloperskich można podzielić na dwie grupy: środki wykorzystywane przez pośredników oraz stosowane w biurach sprzedaży. W pierwszym przypadku sprawdzają się systemy typu MLS. Ważną rolę odgrywają również ogólnodostępne narzędzia, takie jak np. Google Street View, umożliwiające prezentację najbliższej okolicy budynku, a także strona internetowa i materiały drukowane – foldery. Jak pokazuje przykład Sky Tower, w przypadku dedykowanych biur sprzedaży optymalnym rozwiązaniem może być aplikacja mobilna. Stanowi ona wsparcie dla działań marketingowych, pełni funkcję wizerunkową i usprawnia procesy sprzedażowe. Z rozwiązań mobilnych korzysta obecnie ok. 10% krajowych deweloperów, w tym LC Corp, które od roku wykorzystuje aplikację do sprzedaży lokali w Sky Tower. Cele  aplikacji Tworząc Developera, zespół MoveApp musiał uwzględnić luksusowy charakter budynku i potrzeby wymagających nabywców lokali. Należało stworzyć elastyczny interface, który pozwalałby sprzedawcy zaprezentować ofertę i był na tyle intuicyjny, aby klient mógł go samodzielnie obsłużyć. Celem było także zredukowanie do minimum konieczności kosztownego przygotowywania dodatkowych materiałów drukowanych. Aplikacja mobilna miała wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów LC Corp – nabywcom nieruchomości z segmentu premium. Zabiegani, często przebywający za granicą nie zawsze mogą osobiście oglądać lokale czy apartamenty. Aplikacja miała pozwolić pracownikom biura sprzedaży na zdalne prezentowanie oferty.   To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #27, poświęconemu tematyce mobile. Sprawdź pełny spis treści Proseed #27 w dziale „numery”. Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja. Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #27 za jedyne 9,90 zł.

Zobacz również