Aktualności Biznes

Raport eHandel Polska 2012: ponad 12 tys. sklepów internetowych w Polsce

raportehandelpolska2012

Portal sklepy24.pl opublikował najnowszy raport eHandel Polska. Wybraliśmy z niego najciekawsze informacje, które prezentujemy poniżej:

Wielkość i struktura rynku

  • obecnie w Polsce działa ponad 12 tys. sklepów internetowych
  • prawie 2,5 tys. sklepów należy do kategorii Dom i Ogród
  • 46% firm sprzedaje także off-line
  • 74,4% sklepów internetowych zatrudnia 5 lub mniej osób
  • tylko 1/3 polskich e-sklepów prowadzi sprzedaż w innych krajach UE
  • średnia marża e-sklepów to 21,7%
  • najwyższą marżę posiadają produkty z kategorii Prezenty i Akcesoria oraz Odzież (ok. 26%), natomiast najniższą z kategorii Komputer (10,2%)
  • ponad 40% sprzedawców osiąga miesięczne obroty poniżej 10 tys. zł
  • 14,5% sklepów internetowych przynosi straty
  • mniej niż 1/3 obrotów w polskim e-commerce jest generowana na serwisach aukcyjnych

Marketing

  • najpopularniejszymi metodami promocji są obecność w katalogach i pozycjonowanie
  • większość sklepów wydaje na marketing od 5% do 10% swoich przychodów

Płatności

  • tylko ok. 60% sklepów akceptuje szybkie e-przelewy oraz karty płatnicze
  • aż 10% sklepów internetowych nie udostępnia płatności za pobraniem, co jest niezgodne z polskimi przepisami
  • PayU dominuje na polskim rynku integratorów płatności internetowych – korzysta z niego prawie połowa polskich e-sklepów

Oprogramowanie

  • blisko 90% sklepów internetowych planuje stany magazynowe bazując na wyczuciu i doświadczeniu handlowców
  • początkujące sklepy korzystają z darmowych systemów Open Source, natomiast dojrzałe podmioty tworzą dedykowane rozwiązania
  • w oprogramowaniu polskim sklepom najbardziej brakuje zaawansowanych narzędzi analitycznych

Pełny raport możesz pobrać ze strony sklepy24.pl. To ponad 90 stron przydatnych informacji o polskim rynku e-commerce. Dla właścicieli sklepów planujących ekspansję zagraniczną przydatny okaże się dział z wypowiedziami 20 praktyków na temat barier związanych ze sprzedażą poza Polską.

Komentarze