Aktualności

Raport: jedna trzecia prestiżowych sklepów bez strony mobilnej

l2-logo

Dla mniej znanych firm wskaźniki są jeszcze niższe. Prognozy firmy Forrester dotyczące sprzedaży kanałami mobilnymi w USA mówią o wzroście z 6 mld dolarów (2011) do 31 mld w roku 2016. Z badań L2 wynika też, że 62% posiadaczy urządzeń mobilnych używa ich do zakupów online co najmniej raz w miesiącu.

Obecnie jedynie 31% aplikacji i 67% stron umożliwia użytkownikom zakup towarów za pośrednictwem smartfonu lub tabletu. W świetle powyższych danych nie dziwi fakt, że L2 oceniając w raporcie „mobilne IQ” firm aż 48 ze 100 przyznało rangę „feeble” („marny”).

Na etykietę „genius” zasłużyły sobie jedynie 4 marki: Sephora, Nordstrom, Macy’s i NET-A-PORTER. Jeśli prowadzisz sklep, koniecznie zapoznaj się z ich strategiami – olbrzymich wzrostów w mobilnych zakupach nie można przepuścić.

Link do pełnego raportu

Komentarze