Aktualności Marketing

Reklama internetowa skuteczniejsza od telewizyjnej?

e-reklama

Na całym świecie znaczenie reklamy internetowej dynamicznie wzrasta. Specjaliści przewidują, że ten rok okaże się przełomowy dla branży reklamowej – po raz pierwszy w historii reklama internetowa może okazać się skuteczniejsza od tej telewizyjnej.

Internet vs. telewizja

Reklama internetowa staje się coraz popularniejszym sposobem promocji firm na całym świecie. Jej zaletami jest duża możliwość personalizacji, a także responsywność oraz możliwość zmierzenia realnych wyników. Reklama internetowa może być także odpowiedzią na aktualne zapytania użytkownika, dlatego o wiele lepiej trafia w jego potrzeby niż reklama telewizyjna.

Z roku na rok wzrastają kwoty przeznaczane na tworzenie przekazów reklamowych w sieci, a reklama internetowa staje się coraz popularniejszą formą promocji. Najnowszy raport agencji Zenith „Advertising Expenditure Forecasts” wskazuje, że obecny rok może stać się przełomowym dla globalnego rynku reklamy internetowej. Po raz pierwszy bowiem środki przeznaczane na globalną promocję w sieci mają przewyższyć nakłady na reklamę telewizyjną. Eksperci wskazują, że na zachodzące na rynku zmiany największy wpływ ma pokolenie Y.

Nasz kraj stara się dogonić międzynarodowe standardy, a polskie firmy coraz większą ilość funduszy przeznaczają właśnie na wirtualną promocję. Dynamika wzrostu tego typu reklamy jest o wiele wyższa niż reklamy telewizyjnej, jednak to właśnie to medium nadal pochłania większość budżetów reklamowych. Polskie społeczeństwo starzeje się, a telewizyjne reklamy wciąż dobrze trafiają w gust osób starszych.

Co na to pokolenie Y?

Millenialsi to grupa społeczna, która ze względu na swoją liczebność coraz częściej zaczyna dyktować warunki na światowym rynku. Osoby urodzone między 1980 a 2000 rokiem obecnie wkroczyły w dorosłość i stały się świadomymi konsumentami. To właśnie ich nawyki konsumenckie przedkładają się bezpośrednio na popularność przedsiębiorstw i ich wyniki sprzedażowe. Tymczasem pokolenie Y coraz częściej odchodzi od tradycyjnych mediów jak radio czy telewizja na rzecz płynnego wyszukiwania informacji w cyberprzestrzeni. Z tego powodu nieustannie wzrasta znaczenie internetowej reklamy i promocji w sieci.

Warto znać najnowsze trendy w reklamie i mechanizmy sterujące jej skutecznością, ponieważ w ten sposób będziemy mogli zaplanować efektywną kampanię marketingową. Reklama internetowa ma coraz większy wpływ na popularność marki oraz jej realne zyski, dlatego nie należy pomijać inwestowania w taką formę promocji.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze