Aktualności Know How

Reklama: kliknięcia warte mniej niż zasięg?

datalogix

Zaskakujące wyniki badania przeprowadzonego przez Facebook i Datalogix – 99% sprzedaży wygenerowanej dzięki kampaniom internetowym pochodzi od klientów, którzy widzieli reklamę, ale w nią nie kliknęli.

Badanie przeprowadzone na 50 kampaniach z użyciem Datalogix – narzędzia wiążącego dokonanie zakupu z obejrzeniem reklamy – zaprowadziło do trzech ważnych wniosków. Po pierwsze, bardziej od kliknięć w reklamę liczy się jej ekspozycja. Chodzi tutaj zarówno o liczbę wyświetleń, jak i o dotarcie z nimi do odpowiednich klientów.

Po drugie, dla dużych marek Internet staje się medium reklamowym podobnym do telewizji. Firmy, które maksymalizowały zasięg swoich komunikatów na Facebooku, zwiększyły ROI swoich kampanii średnio o 70%.

Po trzecie, należy dopasować częstotliwość wyświetlania komunikatu reklamowego do klienta. Każda kampania posiada optymalną liczbę ekspozycji reklamy na użytkownika, po której jest on najbardziej skłonny do dokonania zakupu. Jej określenie pozwala na maksymalizację zwrotu z inwestycji.

Reklamując się w najpopularniejszym serwisie społecznościowym świata dużo łatwiej zdobyć duży zasięg, niż wysoki CTR. Dlatego warto podejść do prezentowanych wniosków z rezerwą, ponieważ faworyzują one Facebooka, często krytykowanego za niską klikalność reklam.

Komentarze