Aktualności Wydarzenia

Relacje: Bydgoszcz gościła ekspertów z dziedziny technologii B2B

bydgoszcz_med

System B2B elementem przewagi konkurencyjnej w firmie, wdrażanie technologii ICT, prawidłowa implementacja systemu B2B…” – to tylko niektóre zagadnienia, które poruszono na Konferencji Technologie B2B w Bydgoszczy. Spotkanie odbyło się 26 września br. w Hotelu HolidayInn. To pierwsza tego typu konferencja o tematyce związanej z Business to Business, w ramach cyklu konferencji „Akademia E-biznesu”. Cykl kampanii składa się z szesnastu konferencji wojewódzkich. Jego podsumowaniem będzie II Ogólnopolskie Forum E-biznesu „Ekspansja Zagraniczna”, które odbędzie się 27 listopada br. w Centrum Konferencyjnym Stadionu Narodowego. – B2B to nie tylko Business to Business, funkcjonuje też hasło „Bydgoszcz to Business”, projekt, który kształtuje wizerunek Bydgoszczy jako miasta i jako miejsca prężnej gospodarki, dynamicznego społeczeństwa. Dlatego też pierwszą konferencję dotyczącą B2B postanowiliśmy zorganizować w Bydgoszczy – mówi Paweł Skowera z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, odpowiedzialny za projekt. Konferencję śledziło kilkuset internautów z całej Polski. Było to możliwe dzięki portalowi Web.gov.pl, który na bieżąco transmituje online wszystkie spotkania, przedstawia wydarzenia i zamieszcza relacje z poszczególnych konferencji. Jako pierwszy, swoją prezentację wygłosił Janusz Dorożyński – ekspert z firmy ZETO Bydgoszcz S.A. Wyjaśnił szczegółowo znaczenie relacji B2B zarówno pod względem merytorycznym, jak i historycznym. Poruszył jakościowy aspekt B2B – zwiększający efektywność element prowadzenia działalności gospodarczej, związany z uzyskaniem wartości dodanej. Paweł Chełczyński (Mediporta Sp. z o.o.) i Monika Siewart (emocni.com.pl) zaprezentowali case study wdrożenia technologii B2B na przykładzie Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej. Wskazali najważniejsze trudności projektu, korzyści i zasadniczą rolę swojej agencji w realizacji zadania. Jako narzędzie sprzedażowe i rejestracyjne zbudowali interaktywną prezentację online, a także dedykowany portal medyczny. Stworzyli dzięki temu nowe możliwości dla Klienta, jak również nowoczesny system komunikacji lekarzy i pacjentów. Kolejnym prelegentem był Maciej Mikulski (Dorfin). Odpowiedział on na pytania: W jaki sposób dokonać szybkiej analizy opłacalności pomysłu na przygotowanie i wdrożenie technologii B2B?, Jakich metod użyć do szacowania korzyści z wdrożenia przed poświęceniem środków na jego realizację?, Jak zdefiniować obszary do optymalizacji? Jak oszacować koszt istniejących procesów i zyski z wdrożenia nowych rozwiązań? Według Mikulskiego, każdy projekt powinien zaczynać się od wstępnej analizy potencjalnych korzyści z jego realizacji. Następnie wynik tej analizy, oparty o bardzo ogólne przesłanki, decyduje o kontynuacji prac nad projektem lub ich zaniechaniu. Prezentacja prowadzona przez Sebastiana Śniecińskiego – eksperta z Qubsoft – dotyczyła automatyzacji i optymalizacji procesów biznesowych w firmach, przy użyciu narzędzi informatycznych B2B. Opis korzyści i wartości dodanych, osiągniętych dzięki prawidłowej implementacji systemu B2B, przedstawił na podstawie wdrożenia – case study systemu B2B Xpartner – LATEX OPONY Sp. z o.o. S.K.A. Ekspert z firmy KAELMO – Rafał Moś podjął zagadnienie analizy procesów współpracy z kontrahentami i ich optymalizacji przez ICT. Dobra znajomość procesów wewnętrznych i zewnętrznych w przedsiębiorstwie MŚP wpływa na odpowiednią organizację systemu pracy w firmie i współpracy z kontrahentami. Dodatkowo pomógł uczestnikom zastanowić się i odpowiedzieć na pytanie – „Czy moja firma potrzebuje rozwiązań B2B?”. Na zakończenie konferencji, Sławomir Kurowski z Nowoczesnej Firmy S.A. zaprezentował specyfikację medium wiedzy dla biznesu – portalu nf.pl. Począwszy od jego historii, działalności, struktury, aż do obecnej działalności. Na przykładzie serwisu praca.nf.pl omówił, jakie ma on obszary do usprawnienia w ramach programu 8.2 PO IG (m.in. infrastrukturę serwerową i automatyzację algorytmu weryfikacji ogłoszeń) i jakie powinny być efekty ich realizacji. Następne spotkanie odbędzie się we Wrocławiu 2 października i będzie dotyczyło analizy rynku e-usługi. Wkrótce kolejne konferencje w Opolu (3.10) i Łodzi (4.10). Pełną ich listę wraz z programem i formularzem zgłoszeniowym znajdziecie Państwo na Web.gov.pl. Wszystkie konferencję można także oglądać on-line na stronie Proseedmag.pl.

Komentarze