Aktualności

Rewolucja Social Media – recenzja książki

rewolucjasocialmedia

„Rewolucja Social Media” to ponad 200-stronicowe opracowanie najważniejszych zagadnień związanych z monitoringiem internetu, obsługą klienta w kanałach social media, pomiarem działań prowadzonych w mediach społecznościowych czy wykorzystaniem ich do wsparcia sprzedaży. Autorem jest Michał Sadowski, twórca Brand24.

Sadowski położył szczególny nacisk na to, jak wiele dobrego – lub złego – może danej marce sprawić nawet jedna osoba, która wykorzysta do tego celu media społecznościowe. Książka tłumaczy, jak komunikować się z klientami, aby uniknąć kryzysu. Gdy ten jednak się zdarzy, “Rewolucja Social Media” służy radami pomagającymi ugasić pożar.

Książka jest napisana przystępnym językiem, a tekst został podzielony na krótkie, łatwe do przyswojenia rozdziały. Świetnie nadaje się do czytania w autobusie czy podczas kilkunastominutowej przerwy. Sadowski w swojej książce odwołuje się do wielu praktycznych przykładów kampanii czy akcji prowadzonych w social media. Można się o nich dowiedzieć więcej skanując kod QR umieszczony przy odpowiednim fragmencie. To praktyczne rozwiązanie – dzięki niemu można w wygodny sposób dokładniej zgłębić temat.

Pragnę też uspokoić osoby, które obawiają się, że książka jest tendencyjna i reklamuje Brand24 lub usługi monitoringu mediów. Autor napisał ją w zrównoważony sposób, nawet tam gdzie pojawia się nazwa jego firmy obok wymienione są konkurencyjne usługi. “Rewolucja Social Media” prezentuje fakty, a nie tendencyjne opinie, dlatego umieszczone na stronie książki gotowe “hejterskie” teksty nie powinny być nikomu potrzebne 🙂

„Rewolucja Social Media” to pozycja skierowana przede wszystkim do osób początkujących w temacie mediów społecznościowych. Doświadczeni profesjonaliści nie znajdą w niej wielu nowości. Media społecznościowe dotykają jednak wielu firm także spoza branży internetowej – ich pracownicy i właściciele powinni zdecydowanie sięgnąć po książkę Sadowskiego. “Rewolucja Social Media” skutecznie zapełniła pewną niszę na rynku wydawniczym, przy czym na pewno potrzebna jest jeszcze literatura rozwijająca tematykę social media.

Komentarze