Aktualności

Rewolucja w zakupach spożywczych online. Startuje projekt Merlinfood

Merlin Merbook

Pierwsze w Polsce terminale COOLOMAT, do odbioru produktów spożywczych zakupionych w sieci, staną wkrótce w Warszawie. Sklep internetowy Merlin.pl, w kooperacji z siecią Delikatesów Alma oraz partnerem technologicznym, przygotowuje się do wejścia w sprzedaż art. spożywczych. Tym samym na rynku już niebawem zadebiutuje przełomowy projekt Merlinfood by Alma, który może zmienić oblicze polskiego e-handlu.

Merlin.pl to jeden z najdłużej istniejących na rynku sklepów internetowych – swoją historię rozpoczął 16 lat temu jako e-księgarnia, jednak w ciągu ostatnich lat znacząco zwiększył rozpiętość asortymentu oraz formy świadczonych usług. – Dziś Merlin.pl to ponad 500 tys. produktów, kilkanaście działów asortymentu, ogólnopolska sieć punktów odbioru stacjonarnego, nowoczesny magazyn usytuowany w dużym centrum logistycznym ­ mówi Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl.

Już teraz Merlin.pl finalizuje przygotowania do oficjalnego debiutu na rynku e-grocery. Strategia rozwoju innowacyjnego projektu Merlinfood by Alma, po wielu miesiącach prac, jest gotowa. Spółka pozyskała wcześniej partnera technologicznego – Coolomat sp. z o.o. -, pracując wspólnie nad założeniami rozwoju urządzeń dla modelu click&collect, a obecnie podpisała także długofalową umowę o współpracy z siecią Delikatesów Alma. – Jesteśmy gotowi do wejścia w sprzedaż artykułów spożywczych. Za nami stoi 16 lat doświadczenia w handlu internetowym, a synergia z tak wartościowym partnerem biznesowym, jakim jest Alma, z pewnością pozwoli nam wypracować znakomite efekty i wspólnie rozwijać rynek. Współpraca z Almą to przede wszystkim dostęp do ponad 20 tys. produktów i sprawdzonych dostawców oraz zorganizowanej sieci dystrybucji w całej Polsce – mówi Łukasz Rybczonek, dyrektor rozwoju biznesu w Merlin.pl.

Rynek zakupów spożywczych online w Polsce rok do roku notuje dynamiczne wzrosty. Alma weszła w e-commerce jako jedna z pierwszych sieci spożywczych już 8 lat temu, a obecnie jest jednym z liderów na tym rynku. W zasięgu naszych bezpośrednich dostaw znajduje się ponad 10 mln mieszkańców z 18 aglomeracji, do których jesteśmy w stanie dostarczyć zakupy nawet w 4 godziny od złożenia zamówienia. Natomiast sprzedaż wysyłkową realizujemy na terenie całej Polski. Obecnie, dostrzegając niebywały potencjał rozwoju internetowego kanału sprzedaży, podjęliśmy decyzję o partnerstwie w projekcie Merlinfood by Alma, który pozwoli nam wspólnie zmienić oblicze polskich zakupów spożywczych w sieci – mówi Jacek Sobczyk, Dyrektor Operacyjny Alma Market S.A..

Pierwszy COOLOMAT już w Poznaniu

Sklep Merlinfood.pl udostępni klientom dogodne opcje odbioru zamówień: dostawa kurierska do domu oraz odbiór osobisty w jednym z terminali COOLOMAT. Wykorzystując widoczny w e-handlu trend click&collect, autorzy projektu Merlinfood by Alma stawiają m.in. właśnie na ekspansję w kierunku ogólnopolskiej sieci samoobsługowych punktów do odbioru zakupów. Pierwszy COOLOMAT, firmowany marką Merlinfood, stoi już w Poznaniu przy ul. Marcelińskiej. Kolejne terminale zostaną niebawem udostępnione w wybranych lokalizacjach w Warszawie. Po okresie testów, planujemy szybki i dynamiczny wzrost nawet do 200 Coolomatów w skali roku – dodaje Łukasz Rybczonek z Merlin.pl.

Jak działa COOLOMAT? – Art. spożywcze zamówione przez klienta mogą czekać na odbiór przez kilka godzin, gdyż poszczególne skrytki terminala są przystosowane do przechowywania produktów w temperaturze do minus 20C. Dzięki temu możliwa będzie bezpieczna realizacja zamówień także produktów mrożonych i chłodniczych – wyjaśnia Marcin Warzocha, prezes zarządu Coolomat sp. z o.o., partner technologiczny w projekcie Merlinfood by Alma. System Coolomat będzie przełomem na rynku e-grocery. Jako pierwsi w Polsce prezentujemy już nie koncepcję, ale finalne rozwiązanie. Produkcja urządzeń wystartowała, a instalacja pierwszej partii coolomatów rozpocznie się już w najbliższym czasie –  dodaje M. Warzocha.

Komentarze