Sprinet.pl to uruchomiona w tym tygodniu platforma umożliwiająca dzielenie się pomysłami i działająca w oparciu o zasady crowdsourcingu.

Korzystać ze Sprinetu mogą, z jednej strony, osoby, którym zależy na zmienianiu otaczającej ich rzeczywistości poprzez wyrażanie opinii i przekazywanie sugestii na temat działań realizowanych przez instytucje, fundacje; zaś z drugiej – firmy, media, instytucje, fundacje, którym zależy na budowaniu pozytywnych relacji ze światem zewnętrznym, z pracownikami, z klientami, petentami, wolontariuszami.

Firmy, zakładając na platformie swój profil (koszt abonamentu miesięcznego to 99–499 zł + VAT), otwierają się na sugestie społeczności, jej propozycje i nowe rozwiązania. Potem mogą je legalnie wdrożyć i wykorzystywać.

Dzięki spersonalizowanym profilom oraz zestawom narzędzi badawczych takich jak sondy, ankiety, czy pytania otwarte na Sprinet.pl, internauta angażuje się w działania firmy, stając się ekspertem w doradzaniu, a firma uzyskuje odpowiedź odnośnie danego zagadnienia i bezpośredni kontakt ze swoimi klientami.

Firma, która wykupi konto w Sprinecie, otrzymuje osobny profil, który sama moderuje oraz decyduje o jego statusie: czy ma być on otwarty (każdy może mieć do niego dostęp i zgłaszać swoje pomysły, sugestie), czy zamknięty – np. tylko dla pracowników przedsiębiorstwa bądź dla danego działu w firmie. Twórcy platformy zapewniają usługę raportowania i pełen dostęp do statystyk profilu.


Zobacz również