Aktualności Konkursy Startupy

Ruszamy Się: ruszyły beta-testy

Ruszamy Się, mimo że nie wygrało Global Startup Challenge, jako pierwszy z uczestników konkursu, tydzień temu wystartował z beta testami. Jak mówią pomysłodawcy, aplikacja łączy funkcjonalności Foursquare, Facebooka i Groupona. Za jej pomocą można dodawać aktywności, zbierać punkty i odznaki, piąć się w rankingu wśród innych użytkowników, oznaczać w odwiedzanych miejscach oraz korzystać z rabatów. Model biznesowy zakłada pobieranie prowizji z ofert prezentowanych w serwisie.

Ruszamy Się istnieje już kilkanaście miesięcy, a od tygodnia około 200 osób bierze udział w beta-testach. Po zebraniu uwag zostanie uruchomiona otwarta dla wszystkich wersja serwisu. W międzyczasie twórcy aplikacji planują startować w kolejnych konkursach, m.in. Startup Fest 2011.

Na nasze pytania nt. Global Startup Challenge i Ruszamy Się odpowiada pomysłodawca aplikacji, Przemysław Śmit.

Jak wrażenia po GSC? Na Spider’s Web bardzo krytycznie oceniłeś tę imprezę.

Pod względem organizacyjnym było bardzo dobrze, ale po całym konkursie mamy mieszane uczucia. Liczyliśmy na to, że GSC będzie dla nas olbrzymią szansą, że uda nam się zamienić kilka zdań z potencjalnymi inwestorami. Niestety, mimo, że od finału minęło kilka tygodni, to do dziś nie było takiej szansy. Na pewno zyskaliśmy pewność siebie, dostosowaliśmy nasz model biznesowy do uwarunkowań rynkowych, przygotowaliśmy wersję beta naszej aplikacji. W skrócie, złapaliśmy wiatr w żagle, dzięki czemu zgłosiliśmy się do Startup Fest i czekamy na wynik rekrutacji.

Deklarujecie, że łączycie funkcje Facebooka, Foursquare, Groupona – nie boicie się konkurencji tych serwisów? Kim mają być wasi użytkownicy?

Wymienione serwisy nie są dla nas konkurencją, jesteśmy ich uzupełnieniem. Facebook służy nam do budowania relacji z użytkownikami, Foursquare stanowi dla nas wzór do realizacji, a Groupon skupia się na zupełnie innej tematyce prezentowanych ofert.

Ruszamy Się skierowane jest do profesjonalnych sportowców i  zaawansowanych amatorów, ale naszym głównym targetem są amatorzy i wszyscy internauci, którzy szukają motywacji do zmian, do ruszenia się sprzed komputera i pracy nad samym sobą. Ruszamy Się poprzez system rankingowy, przyznawanie odznak za dodawane aktywności, możliwość zdobywania rabatów, karnetów i prezentów ma mobilizować do uprawiania aktywności fizycznej. Mamy misję, ideę, którą, podobnie jak bohaterowie Incepcji, chcemy zaszczepić internautom.

Rozumiem, że nadal poszukujecie inwestora?

Oczywiście. Chcielibyśmy w pełni poświęcić się projektowi, ale bez wsparcia finansowego nie jest to w pełni możliwe. Mamy gotowy biznes plan, plan marketingowy i promocyjny, jasną strategię rozwoju samego produktu, jak i firmy. Chcemy ruszyć jak najszybciej z wersją mobilną i anglojęzyczną. Niestety przy obecnych obowiązkach nie możemy pozwolić sobie na zostawienie pracy i poświęcenie się projektowi w pełni.

Jak chcecie dotrzeć do firm, które będą publikować u Was kupony?

Tak jak już to robimy. Korzystając z doświadczenia i kontaktów zdobytych w przeciągu kilku lat pracy w marketingu nawiązaliśmy współpracę ze szkołą tańca, klubem fitness, siłownią, aqua parkiem, specjalistycznym sklepem sportowym i jedną z najpopularniejszych w Polsce porównywarek cen. Jesteśmy w trakcie rozmów z innymi partnerami, w innych miastach. Jedyne czego brakuje nam do szczęścia to tysiące użytkowników korzystających z naszej aplikacji.

Komentarze