Aktualności Biznes

Siedziba ma znaczenie – jak wybrać odpowiednią dla Twojej firmy?

Unknown

Jesteś na etapie rejestrowania firmy? A może dopiero piszesz biznesplan i szukasz rozwiązań, które pomogą Ci osiągnąć sukces na rynku? To najlepszy moment na wybór siedziby. Aby podjąć trafną decyzję, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań.

  • Prowadzisz działalność usługową czy produkcyjną?
  • Będziesz działać w większym stopniu na rynku B2B czy B2C?
  • Czy charakter Twojej działalności przewiduje bezpośrednie spotkania z klientem w siedzibie? A może planujesz odwiedzać samodzielnie swoich kontrahentów lub kontaktować się z nimi zdalnie?
  • Jak wysokim budżetem dysponujesz na lokal?

To tylko kilka kluczowych kwestii, które zaważą na wyborze lokalizacji dla prowadzonej działalności. Do działalności produkcyjnej potrzebujesz bowiem miejsca raczej na peryferiach (ale z dobrym dojazdem dla pracowników) i miejscem na szybkie ustawienie hali fabrycznej. Gdy prowadzisz kawiarnię – najlepsza będzie ruchliwa ulica, a jeśli działalność usługową – najlepiej sprawdzi się przestrzeń typowo biurowa.

Kompromis między ceną a lokalizacją

Prestiżowa siedziba buduje wizerunek. Ale… ceny powierzchni biurowej w najbardziej ekskluzywnych biurowcach w Warszawie sięgają nawet 65 EUR za metr kwadratowy, już nie mówiąc o kwotach, które zapłacić trzeba za lokale użytkowe przy najbardziej ekskluzywnych (i ruchliwych) ulicach miasta. Niewielu młodych biznesmenów dysponuje na początku swojej drogi kapitałem, który pozwoliłby zaryzykować inwestycję w siedzibę pod adresem z najwyższej półki. Jak więc wyważyć między ceną a lokalizacją?

  • Jeśli szukasz miejsca o dużym natężeniu ruchu, przyjrzyj się lokalom w bocznych ulicach odchodzących od dużych deptaków. Może uda Ci się znaleźć miejsce do remontu w zasobach miejskich, które wynajmiesz w dobrej cenie, np. oferując jego renowację?
  • Jeśli potrzebujesz przestrzeni biurowej, rozejrzyj się za nowo powstającymi biurowcami, które mogą zaoferować atrakcyjne warunki. Ciekawą lokalizacją na biuro może być również kamienica.
  • Gdy rozważasz działalność produkcyjną, przyjrzyj się terenom inwestycyjnym zwłaszcza w specjalnych strefach ekonomicznych. Prowadząc firmę w jednej z nich, możesz liczyć na korzystniejsze warunki finansowe dla swojego biznesu.

Jesteś freelancerem? Biuro wirtualne to pomysł dla Ciebie

Biznes XXI wieku przekracza granice między rzeczywistością wirtualną a niewirtualną. Coraz więcej nowoczesnych firm działa głównie zdalnie, obsługując swoich klientów online. W jakich branżach? Graficy komputerowi, programiści, copywriterzy, doradcy finansowi… to tylko kilka spośród wielu przykładów firm, które de facto nie potrzebują siedziby – freelancer może działać wszędzie, gdzie ma ze sobą swój komputer i inny potrzebny sprzęt. Jednak zarejestrowanie firmy pod adresem domowym może być złym pomysłem. Zdecydowanie lepiej w zapisach rejestrowych wyglądać będzie lokalizacja w biurowcu w dobrej dzielnicy miasta niż w jednym z mieszkań w bloku na jego peryferiach. Aby taki adres uzyskać, wcale nie musisz wynajmować biura na stałe. Możesz skorzystać z coraz powszechniejszych usług biura wirtualnego. Masz wybór – ograniczyć się jedynie do prestiżowego adresu czy skorzystać z większej ilości usług – np. przestrzeni coworkingowej, gabinetu czy sali konferencyjnej do dyspozycji na kilka godzin w miesiącu i innych.

Czy to dobra opcja? Wszystko zależy od charakteru biznesu, jaki prowadzisz. Zastanów się więc, gdzie są Twoi klienci i kontrahenci i spróbuj dotrzeć w ich pobliże najlepiej jak to możliwe w ramach środków, którymi dysponujesz.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze