Aktualności Technologia

SKRIWARE – EDUKACJA W WYMIARZE 3D

Skriware_02

Idea edukacji w nurcie STEAM[1] – kompleksowego połączenia nauk ścisłych, technologii, inżynierii, sztuki i matematyki, została okrzyknięta przyszłością globalnego rynku pracy. Co więcej, w związku z dynamicznym rozwojem nowych technologii przewiduje się, że do 2018 roku branżowi giganci, tacy jak Google, Facebook, eBay czy Amazon utworzą ponad pół miliona nowych etatów. Prognozy pokazują, że aż dwie trzecie z nich będzie wymagało od pracowników posiadania umiejętności STEAM, a potrzeby w tym zakresie będą stale rosły.

Dostrzegając tę szansę, polsko-szwedzki startup Skriware, którego celem jest upowszechnienie technologii druku 3D w domach, szkołach oraz instytucjach naukowych na całym świecie, pracuje nad wdrożeniem interdyscyplinarnego programu edukacyjnego kształtującego umiejętności STEAM. Firma nawiązała w tym celu partnerstwo z Dartmouth College – uniwersytetem należącym do prestiżowego grona uczelni Ivy League. W ramach tej współpracy powstaje unikalny pakiet edukacyjny obejmujący nauczanie nowoczesnych kompetencji, takich jak modelowanie 3D, programowanie i robotyka.

Na koniec roku startup planuje wdrożenie interaktywnej platformy e-learningowej, na którą składać się będą bezpłatne kursy, poradniki i instrukcje, dostępne w wariantach o zróżnicowanym poziomie zaawansowania. Dodatkowo wszyscy zainteresowani będą mogli skorzystać z interaktywnego kreatora modeli 3D, który pozwoli na tworzenie własnych prototypów – bez konieczności posiadania skomplikowanego oprogramowania, umiejętności modelowania 3D czy zaawansowanej wiedzy w zakresie programowania i robotyki.

Każdy z robotów dostępnych na platformie, projektowany jest z myślą o rozwoju umiejętności STEAM. Chcemy inspirować użytkowników do kreatywnego działania i realizowania nieszablonowych pomysłów, poprzez pokazywanie twórczych aspektów robotyki, programowania i modelowania 3D. Naszym celem jest udowodnienie, że rozwój kompetencji w tym zakresie – zarówno w obszarze technicznych, jak i artystycznych umiejętności użytkowników to doskonała inwestycja w przyszłość, a przy okazji forma zabawy i rozwijania pasji – mówi Karol Górnowicz, CEO Skriware.

Skriware zapowiada, że robotami będzie można sterować za pomocą dedykowanej aplikacji mobilnej, która z jednej strony pozwoli kontrolować ruchy robota, a z drugiej – umożliwi zaprogramowanie specjalnych funkcji, jak na przykład reagowanie na dźwięk czy kierowanie szeregiem dodatkowych podzespołów. Uruchomienie platformy e-learningowej planowane jest na koniec 2017 roku.

[1] STEAM (ang. Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics)

 

Komentarze