Całodobowe konsultacje z lekarzem, kontakt z pielęgniarką, omówienie wyników badań – to wszystko już teraz może być dostępne na smartfonach, które posiada już ponad 60 proc. Polaków. Opieka zdrowotna 2.0 staje się powoli faktem. Takie rozwiązania to również źródło informacji o dyżurach lekarskich, nocnej i świątecznej pomocy medycznej, a także sposób na znalezienie najkrótszej kolejki do konsultacji czy badania w ramach NFZ. Wszystko za pomocą kanałów wideo, audio lub czatu na smartfonie, tablecie czy komputerze. Czy polscy pacjenci są na to przygotowani? Czy uleczy to polską służbę zdrowia? „Projekty takie jak wirtualne przychodnie otwierają nam możliwości nowoczesnych wdrożeń w branży medycznej. Polska opieka zdrowotna wciąż czeka na digitalizację, na której najbardziej skorzystają sami pacjenci. W tym sektorze mamy jeszcze wiele do zrobienia. Duża część z przeprowadzanych konsultacji medycznych nie wymaga osobistej wizyty u lekarza i czekania w długich kolejkach. Często udzielane poradydotyczą np. omówienia wyników badań lub wskazówek dotyczących przyjmowania leków. W takich przypadkach nowe technologie pozwalają na dostęp do zaufanych informacji medycznych, oszczędzając czas i pieniądze pacjenta. Jednocześnie łatwy dostęp do konsultacji umożliwia rozpoznanie choroby jeszcze na wczesnym jej etapie” – komentuje Piotr Kiser, Ailleron SA. Według ekspertów w najbliższych 5 latach będziemy świadkami cyfrowej rewolucji w medycynie. Media społecznościowe i internet to kluczowe elementy zmiany postaw i oczekiwań pacjentów. Raport „Healthcare and Life Sciences Predictions 2020: A bold future?” wskazuje, że nowoczesne technologie będą miały znaczący wpływ na sposób leczenia. „Rozwiązania technologiczne, które z powodzeniem funkcjonują już w biznesie, powinno się implementować także w innych sektorach takich jak służba zdrowia czy urzędy. Przecież pacjent czy petent w urzędzie to tacy sami konsumenci jak w przypadku e-sklepów. Sprawdzone systemy czy wdrożenia informatyczne mogą przynieść prawdziwą rewolucję w zakresie cyfryzacji i optymalizacji pracy polskiej służby zdrowia. Brak kolejek, czytelna polityka informacyjna, e-recepty czy e-konsultacje lekarskie to przyszłość, która leży w interesie każdego z nas” – dodaje Marcin Sieprawski, Ailleron SA. W przeciągu kilku najbliższych lat część usług medycznych będzie odbywała się w naszych domach za pomocą jedynie urządzenia mobilnego i internetu. Relacje na linii pacjent – lekarz nie będą ograniczały się tylko do wizyt w placówkach medycznych. Cyfryzacja spowoduje, że ciężar ten przeniesiony zostanie do internetu i będzie się to odbywało za pomocą video-chatów czy aplikacji mobilnych. „Nowoczesne technologie już niejednokrotnie całkowicie zmieniły nasze postrzeganie biznesu czy przemysłu. Nowoczesna i w pełni wydajna branża healthcare w Polsce? Jest to absolutnie możliwe. Skoro udało się to w handlu, IT czy logistyce to nic nie stoi na przeszkodzie, aby udało się i w tym przypadku” – podsumowuje Marcin Sieprawski, Ailleron SA. Przykładem innowacyjnej platformy jest LiveBranch, który został opracowany przez firmę Ailleron. LiveBranch - działa w przeglądarce i na urządzeniach mobilnych. W razie potrzeby przycisk LiveHelp w serwisieinternetowym natychmiastowo skontaktuje potencjalnego pacjenta ze specjalistą w danej dziedzinie. Szybciej i efektywniej można załatwić swoje sprawy dzięki połączeniu video, audio lub czat, przy jednoczesnym współdzieleniu ekranu z lekarzami. Ailleron

Zobacz również