Aktualności

Social media: odpowiadasz – zyskujesz klienta

happy_unhappy_small

Firma Maritz, zajmująca się motywacją pracowników, zbadała jak firmy odpowiadają na krytykę użytkowników. Aż 71% aktywnych użytkowników Twittera, którym zdarzyło się za pośrednictwem tego kanału negatywnie oceniać produkty lub usługi nie otrzymało żadnej odpowiedzi na swoje posty.

Jednocześnie aż 80% z tych, którzy uzyskali odpowiedź oceniło ją pozytywnie, zaś 74% było nią usatysfakcjonowanych. W Wielkiej Brytanii mniej niż 5% pytań zadawnych firmom za pośrednictwem Facebooka doczekało się jakiejkolwiek odpowiedzi!

Przypadek Nikona, który zadał niezbyt mądre pytanie na swoim Facebookowym profilu i został zmieszany z błotem czy PayPala, którego profil zniknął po burzliwej dyskusji pokazują, że w mediach drzemie siła. Można ją wykorzystać – dzięki prostej odpowiedzi na pytanie czy krytykę firma zyskuje w oczach 80% klientów. Każdy kanał komunikacji powinien działać w obie strony, a na słuchaniu opinii klientów jeszcze żadna firma nie wyszła źle.

Komentarze