Dziś zadebiutował buku.pl, nowy serwis na rynku nieruchomości online. Jest to internetowa wyszukiwarka, która agreguje i porównuje setki tysięcy ogłoszeń dotyczących sprzedaży lub wynajmu nieruchomości, a następnie wyświetla je na liście w nieprzypadkowym porządku. Serwis korzysta z autorskiego algorytmu, który przetwarza wiele różnych parametrów (w tym odległości od wybranych punktów na mapie), aby zarekomendować użytkownikowi najlepsze oferty we wskazanym przez niego sąsiedztwie. Każdy parametr ma w buku.pl swoją wartość i wagę. Serwis nie prezentuje wyników zero – jedynkowych, a wyświetla oferty, których średnia ocena znajduje się blisko oczekiwań klienta. Wyszukiwarka nagradza ogłoszenia kompletne i odejmuje punkty tym ofertom, które są niechlujne lub pozbawione istotnych danych. Buku.pl eliminuje też oferty nieaktualne oraz zestawia w jednym miejscu te, które się powtarzają (tzw. duplikaty). Proces wyszukiwania traktuje w sposób ciągły, informując zalogowanego użytkownika o zmianach w zapisanych przez niego listach wyszukiwania i prezentując nowe ogłoszenia za pomocą wygodnego systemu powiadomień. - Ogromnie cieszy nas i mobilizuje współpraca z liderami rynku nieruchomości online w naszym kraju. Wbrew pozorom, nie konkurujemy ze sobą, gdyż celem buku.pl nie jest publikowanie własnych ofert nieruchomości, a jedynie agregowanie ich i wyświetlanie w standardzie, który premiuje jakość, szybkość i wygodę użytkowania - mówi Tomasz Plata, CEO serwisu i jeden z jego pomysłodawców. - Wyszukiwanie nieruchomości powinno być dla Kowalskiego łatwym i przyjemnym doświadczeniem. Gwarantuję, iż używanie buku.pl takim właśnie będzie – dodaje Plata. W gronie pomysłodawców i twórców projektu znajdują się także Artur Racicki i Tomasz Wysocki, znani na rynku online twórcy spółek Social WiFi i Pozytywnie.pl. Od grudnia 2014 roku inwestorem buku.pl są AINOT (Akcelerator Innowacji NOT) i SATUS Venture. - Zainwestowaliśmy w projekt, który niesie obietnicę nowej jakości na rynku nieruchomości online – mówi Ernest Wawryniuk, członek zarządu AINOT i przewodniczący Rady Nadzorczej buku.pl. – Niemałe znaczenie miał działający skutecznie prototyp serwisu, z którym zgłosili się do nas pomysłodawcy oraz skład samego zespołu o różnych zawodowych doświadczeniach i jednocześnie uzupełniających się kompetencjach – podsumowuje Wawryniuk.

Zobacz również