Rusza serwis Kreatywne.pl, laureat konkursu LabStar organizowanego przez Wirtualną Polskę. Jego twórcy pokonali konkursie na biznes w sieci ponad 800 innych zespołów. Serwis będzie publikował informacje o najciekawszych konkursach, wydarzeniach i blogach dla przedstawicieli różnych dziedzin sztuki. Jego głównym zadaniem będzie działanie w oparciu o ARTsourcing* oraz bycie platformą współpracy pomiędzy twórcami, a organizatorami „kreatywnych” przedsięwzięć. Kreatywne.pl opiera się o światowy trend ARTsourcing – angażowanie w życie marek najbardziej kreatywnej części społeczeństwa. Poprzednia wersja strony znajdowała się pod adresem KonkursyKreatywne.pl, a jej funkcjonalność opierała się głównie na promocji konkursów. Do tej pory swoje projekty twórcze promowały tutaj takie marki jak Coca-Cola, IKEA oraz Zepter (promocja i/lub organizacja warsztatów filmu reklamowego) czy Bacardi z konkursem Bombay Sapphire (konkurs na projekt kieliszka inspirowanego ginem). Nowa odsłona serwisu ruszyła w połowie sierpnia, a z jego zasobów mogą korzystać różne typy użytkowników: twórca, obserwator i organizator. Główne udogodnienia dotyczą możliwości samodzielnego tworzenia własnego profilu, a także publikacji oraz wykorzystania narzędzi do promocji konkursów i wydarzeń organizowanych zarówno przez agencje reklamowe dla swoich klientów jak i bezpośrednio przez firmy, które nie korzystają z usług agencji, ale organizują niestandardowe akcje promocyjne dla swoich marek. – Serwis Kreatywne.pl ma być narzędziem umożliwiającym promocję różnego rodzaju projektów związanych z kulturą i sztuką, a w konsekwencji zapewnić bezpośrednie dotarcie do twórców reprezentujących wiele dziedzin sztuki: designu, grafiki, filmu, muzyki czy malarstwa – mówi Joanna Majewska, partner zarządzający w Kreatywne.pl. – Działając w oparciu o ARTsourcing, chcemy pokazać, jak duży potencjał tkwi w angażowaniu społeczności w życie i budowanie marek – dodaje Majewska. – Prawdę mówiąc serwis na początku powstawał jako wynik własnej potrzeby jego pomysłodawców (uporządkowanie konkretnych informacji), z czasem okazało się, że ta potrzeba jest powszechna w grupie twórców do których się zaliczamy, a jeszcze później okazało się, że jest cenna z punktu widzenia marek chcących się promować w najbardziej współczesny sposób czyli poprzez angażowanie swoich klientów i użytkowników – mówi Katarzyna Szaszkiewicz, partner zarządzający Kreatywne.pl. - Jesteśmy przekonani o unikalnej wartości naszego serwisu, ponieważ występuje tu na każdym polu zasada win-win. Zadowoleni są zarówno użytkownicy-twórcy, bo dostarczamy im cenne z ich punktu widzenia informacje, jak i organizatorzy, bo docierają 1:1 do interesującej ich grupy docelowej – dodaje Jarek Sobolewski, partner zarządzający Kreatywne.pl *ARTsoucing – zaawansowana forma crowdsourcingu, angażowania społeczności w życie marki. Czerpanie z wiedzy, inspiracji oraz umiejętności najbardziej „kreatywnej” części społeczeństwa.

Zobacz również