Aktualności Startupy

Startup: Statkiem.pl – eksport morski na kliknięcie

statkiem_med

Właśnie wystartował serwis, który ułatwia wysyłanie towarów drogą morską za granicę. Celuje w “średnie” ilości – zbyt duże dla kurierów, zbyt małe by opłaciło się wynajmować cały kontener.

Statkiem.pl ułatwia wysłanie tzw. drobnicy morskiej. Idea polega na konsolidowaniu towarów w kontenerze na określonym kierunku. Klienci de facto wykupują wspólnie miejsce w kontenerze. Wycena zlecenia transportu to kilka kliknięć. Wystarczy na stronie głównej serwisu wskazać kraj i port dostawy, wybrać rodzaj opakowania, podać wagę i wymiary. Zlecenia są przyjmowane 24 godziny na dobę. Użytkownik może ubezpieczyć transport, zlecić odprawę celną a także transport towaru od nadawcy do jednego z trzech terminali krajowych statkiem.pl, z którego towar przewieziony zostanie już do portu morskiego. Zostaje jeszcze podanie danych adresowych i określenie rodzaju oraz terminu dostępności przesyłanego towaru.

– Wielu producentów ma duże szanse na sprzedaż swoich towarów za granicą. Wychodzimy im na przeciw dając proste narzędzie, dzięki któremu mogą nam zlecić całą obsługę eksportu. Odbieramy towar od niego z firmy, robimy w jego imieniu odprawę w Urzędzie Celnym, wieziemy do portu i ładujemy na statek. Firma w Polsce dostarcza nam podstawowe dokumenty, a resztą zajmujemy się my. Co więcej nie ma niespodzianek w opłatach za transport – cena na naszej stronie odzwierciedla wszystkie faktyczne koszty, które nadawca musi ponieść – mówi Krzysztof Kukla, jeden z twórców serwisu.

Serwis rozwiązuje problem straty czasu i energii na poszukiwanie odpowiednich opcji transportu. Nie trzeba szukać spedytora i porównywać ofert (szczególnie, że te nie są ustandaryzowane).

Statkiem.pl umożliwia w tej chwili jedynie eksport towarów, w ciągu kilku tygodni uruchomi opcję importu. Nad serwisem pracuje 5 osób, z dużym doświadczeniem w transporcie i spedycji. Strategicznym celem Statkiem.pl jest pozyskanie, utrzymanie a następnie powiększanie grupy firm zajmujących się eksportem swoich wyrobów lub pośredniczących w międzynarodowej wymianie handlowej. Klient szybko dowie się ile kosztuje go transport np. 3 ton towaru do USA oraz ile to potrwa. Dzięki temu bez problemu może przeanalizować czy wejście na nowy rynek jest opłacalne.

Kryterium, jakie postawili sobie twórcy serwisu to poinformowanie klientów w ciągu 60 sekund jaka będzie dokładna cena transportu towaru do danego kraju, uwzględniając wszelkie dodatki, podatki, koszty przeładunku etc. Potencjalnym klientem jest producent towarów sprzedający swoje wyroby na rynkach zagranicznych. Drugą grupą docelową są polscy spedytorzy lub pracownicy działów logistycznych pośredniczący w transporcie. Trzecia grupa to wszyscy spedytorzy zagraniczni na całym świecie, którzy organizują transport do Polski.

Komentarze