Aktualności Biznes Know How

Szkoła e-commerce: kontent marketing

szkolaecommerce_405x250

Kontent marketing obejmuje swoją definicją wszystkie formy narzędzi marketingowych, których używamy w celu tworzenia, udostępnienia i dzielenia się treściami, zadaniem których są inspirowanie, edukacja i zaangażowanie naszego obecnego lub potencjalnego klienta. Dobrze poprowadzony kontent marketing owocuje poprawą lojalności wobec marki i znacznym zwielokrotnieniem jej zysków.

Artykuł jest fragmentem e-booka Szkoła e-commerce – jak założyć i prowadzić sklep internetowy od podstaw, przygotowanego przez Divante i WellCommerce.  Pobierz go bezpłatnie i załóż swój własny sklep internetowy!

 

W e-commerce możemy wyróżnić 4 najważniejsze formy kontent marketingu:

  • Blog
  • Wideo
  • Zdjęcia
  • Opisy produktów

Omówmy wszystkie po kolei.

Blog

Zanim stworzysz bloga, w pierwszej kolejności zastanówmy się wspólnie, jakie treści w nim umieszczać. Jeśli masz zamiar pisać o tym, co słychać u Ciebie firmie, odpuść temat całkowicie. Klientów nie interesuje, że pomalowałeś ściany w biurze albo że masz nowego pracownika. Dodawaj na nim jedynie artykuły rozwiązujące realne problemy użytkowników. Pokaż, jak sprzedawane przez Ciebie produkty pomogą zaspokoić potrzeby kupujących. Za uzyskaną pomoc odwdzięczą się zamówieniami. Jednocześnie tworząc artykuły, więcej czasu poświęć na zastanowienie się, kim są Twoi klienci, dzięki czemu nauczysz się lepiej prezentować własną ofertę (pod konkretnych konsumentów).

Tworząc blog, musisz przebrnąć przez dwa podstawowe etapy:

  • Instalacja bloga
  • Pisanie artykułów i zapełnianie bloga treścią

Ciekawie pisany blog ma pozytywny wpływ na wiele aspektów. Zaspokaja potrzeby klientów, sprowadza ruch na stronę sklepu poprzez naturalne SEO i buduje społeczność z dialogiem. O czym pisać? Trzymając się przykładu snowboardów, twórz treści interesujące dla tej grupy użytkowników. Wytłumacz, jak dobrać deskę, jakie ćwiczenia wykonywać, by szybciej nauczyć się jeździć, lub w które miejsca warto pojechać i dlaczego.

Pamiętaj, że przy blogu istotna jest zasada systematyczności. Jeśli zamieszczane przez Ciebie treści są unikalne (nieskopiowane) i umieszczane w powtarzających się cyklach czasowych (np. raz na 2 tygodnie), wyszukiwarki mocno to docenią, odwdzięczając się wysokimi wynikami dla Twojego bloga. Cały ruch z bloga możesz przekierować do sklepu, co zwiększy liczbę zamówień. Linki z bloga pozytywnie wpływają na SEO e-commerce. Pamiętaj, że odesłania z witryn powiązanych tematycznie pomagają osiągać lepsze wyniki na google.pl.

Masz już pomysł na bloga? Jeśli tak, to odpowiedzmy sobie na pytanie: jak go zainstalować tanim kosztem? W tym celu najlepiej skorzystać z darmowego oprogramowania dostępnego w sieci (polecamy WordPressa albo Joomla). Odrobina umiejętności w HTML-u powinna wystarczyć. Jeśli nawet tego nie umiesz, w Internecie znajdziesz sporo artykułów i ekspertów, którzy Ci pomogą.

Do instalacji będziesz potrzebować:

  • Nowej domeny (powiązanej tematycznie ze sklepem) lub subdomeny (np. blog.nazwasklepu.pl).
  • Szablonu bloga (setki darmowych znajdziesz poprzez wyszukiwarkę google.pl).
  • Serwera, na którym postawisz bloga. Taki serwer możesz wykupić za niespełna 200 zł (za rok) u providerów, takich jak home.pl, nazwa.pl czy domena.pl.

Jeśli posiadasz platformę do hostowania bloga, dalsza instalacja jest dość prosta i intuicyjna. Najlepiej skorzystać z autoinstalatora i problem masz z głowy. Jak to zrobić? Wystarczy wyszukiwarka Google i znajdziesz wszystkie odpowiedzi.

Więcej o kontent marketingu dowiesz się z poradnika Szkoła e-commerce – jak założyć i prowadzić sklep internetowy od podstaw, przygotowanego przez Divante i WellCommerce.  Pobierz go bezpłatnie i załóż swój własny sklep internetowy!

Komentarze