Na grze mobilnej
Fantasy Kingdom Defense HD firma Tequila Mobile zarobiła kilka razy więcej, niż zainwestowała w jej stworzenie. W darmową produkcję zagrało ponad 5 mln osób, z czego - w zależności od platformy - 5-15% zdecydowało się na zakup płatnych dodatków.
Premiera Fantasy Kingdom Defense HD miała miejsce rok temu. Obecnie w grę codziennie gra 50 tys. osób, jest ona także wysoko oceniana w Google Play (4,6/5 punktów). Co ciekawe, aż 25% osób gra w tę produkcję na feature phone'ach.
Tequila Mobile wydaje i promuje gry za pośrednictwem własnej platformy mobilnej
Tequila Planet. Platforma jest adresowana do użytkowników z całego świata.
O przyczyny sukcesu Fantasy Kingdom Defense HD oraz rozwój Tequila Planet spytaliśmy
Wojciecha Woziwodzkiego, założyciela Tequila Mobile.
W jaki sposób Tequila Mobile promowała Fantasy Kingdom Defense HD?
Skorzystaliśmy z nowego modelu dystrybucji, jaki oferuje platforma Tequila Planet, czyli promowanie gry na licznych mobilnych serwisach z którymi zintegrowana jest Tequila Planet. 30% ruchu gra zawdzięcza organicznemu ruchowi z Google Play oraz globalnej promocji jaką zespół redaktorów Google Play zapewnił grze - była ona intensywnie promowana przez 4 tygodnie.
Jaki odsetek graczy zdecydował się na zakup płatnych dodatków wewnątrz gry?
W zależności od platformy i kanału jest to 6-15% z wszystkich grających. To bardzo duży odsetek jak na standardy branżowe. Tak wysoką skuteczność w sprzedaży wirtualnych dóbr zawdzięczamy idealnemu balansowi gry oraz polityce firmy „don’t be greedy” – wolimy aby sami gracze decydowali o tym co i kiedy kupią w grze, nie zmuszamy ich do opłat. Całą grę można przejść z powodzeniem nie dokonując żadnej transakcji – pojawiły się nawet liczne poradniki na Youtube z instrukcjami jak przejść nasz tytuł nie płacąc ;-)
Takie zjawisko nam się podoba. Stwarzamy warunki do świetnej zabawy, a gracze sami mogą decydować czy potrzebują dodatkowych wirtualnych dóbr czy też nie. To podejście działa.
Jak rozwija się Tequila Planet?
Platforma zbliża się do 20 mln unikalnych graczy
. W ostatnich miesiącach tempo przyrostu bazy użytkowników wzrosło o 50%.
Na jakich rynkach platforma rośnie najszybciej, a które z nich są najbardziej dochodowe?
Liczba użytkowników platformy rośnie najszybciej w Europie Zachodniej i Europie Środkowej, Ameryce Południowej oraz w wybranych kraje azjatyckich. Najbardziej dochodowe są naotmiast kraje Europy Zachodniej.
W artykule o Tequila Mobile opublikowanym w Proseed #20 zapowiadaliście, że do końca 2013 roku Tequila Planet osiągnie 100 mln użytkowników. Czy to założenie jest nadal aktualne?
Utrzymujemy ten cel, tempo ekspansji platformy przyspiesza. W najbliższym czasie na platformie pojawią się developerzy z branży mobile z czołówki światowej. Kilka tytułów już jest integrowanych z narzędziami Tequila Planet.
Więcej o firmie Tequila Mobile przeczytasz w artykule z Proseed #20. Aby uzyskać dostęp do numeru, wejdź na proseedmag.pl/subskrypcja i zamów pakiet z dostępem do archiwum.