Rusza polska odsłona programu Trusted Trader, chcącego zmienić rynek opinii internetowych na bardziej wiarygodny. Celem programu jest zbieranie opinii o firmie bezpośrednio od faktycznych klientów. Opinia w Internecie to obecnie jeden z kluczowych czynników wpływających na sprzedaż danego produktu. Stworzyło to rynek dla „marketingu szeptanego”, którego efekty niestety nie są zbyt wiarygodne  - konsument musi lawirować między oszczerstwami i pozytywnymi komentarzami, a w kwestii autentyczności pozostaje mu jedynie zdanie się na intuicję. – Na zachodzie rynek „wybielania” opinii dawno się skomercjalizował. Przykładowo: usługa polegająca na profesjonalnym usuwaniu negatywnych wpisów o firmie z Internetu, która w Polsce dopiero raczkuje, na Zachodzie jest już powszechnie znana i stosowana. Dla dobrego prawnika to żaden problem – przyznaje Dawid Urbańczyk. Trusted Trader ma być właśnie alternatywą właśnie dla tych dwóch skrajności – oczerniania i wybielania w sieci. Zasada jego działania jest prosta: firmy, przystępując do programu, udzielają zgody na zbieranie i publikowanie opinii swoich klientów. Konsultanci TTP dzwonią do byłych i obecnych klientów i przeprowadzają ankietę na podstawie formularza satysfakcji klienta. Cały proces trwa 3 minuty i kończy się nagraniem opinii głosowej o firmie. Nagranie to jest później także publikowane w profilu danej firmy. Opinie są anonimowe, ale nie bezosobowe – konsultanci programu czuwają nad tym, żeby nie zostawiali ich hejterzy, konkurencja ani eksperci od wybielania wizerunku w sieci. – System nie ma służyć do ubliżania komukolwiek, ale do jak najbardziej uczciwej oceny. Jeśli opinia jest skrajnie negatywna, czyli poniżej czterech punktów w dziesięciopunktowej skali, uruchamiamy Centrum Rozwiązywania Sporów. Jego celem jest podjęcie mediacji pomiędzy stronami sporu, aby go polubownie rozwiązać – mówi Dawid Urbańczyk, ekspert programu działającego od 2008 r. w Wielkiej Brytanii, a pod różnymi nazwami także we Francji, Hiszpanii, Kanadzie, USA i Niemczech. Program Trusted Trader wydaje się być wartym rozważenia uzupełnieniem posiadanych przez coraz więcej firm certyfikatów rzetelności czy wiarygodności. Te ostatnie oceniają jednak raczej wypłacalność przedsiębiorstw i etykę ich zachowań w stosunku do kontrahentów. Trusted Trader pomoże natomiast w ocenie relacji na linii firma - klient indywidualny.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również