Aktualności

Czy warto brać udział w programach lojalnościowych?

Programy lojalnościowe to programy organizowane przez firmy z chęci uczynienia konsumentów lojalnymi swojej marce. Zbieranie punktów przy okazji codziennych zakupów nagradzane jest najczęściej możliwością skorzystania z atrakcyjnych promocji lub wybranym upominkiem.

Czy zbiera pani punkty?

Tego rodzaju pytania słyszymy niemal przy każdych zakupach. Nasze portfele często pękają w szwach od ilości kart lojalnościowych, które zgromadziliśmy przez lata. Niestety w chwili regulowania rachunku często zapominamy o „nabiciu” punktów na nasze konto.

Tymczasem udział w takich programach lojalnościowych opłaca się przede wszystkim wtedy, gdy rzeczywiście jesteśmy stałym klientem jakiegoś sklepu, np. z racji jego dogodnej lokalizacji czy wyjątkowej oferty. W końcu i tak robimy w nim zakupy, więc zbieranie przy tym punktów pozwoli nam w prosty sposób zdobyć dodatkowe nagrody czy wziąć udział w atrakcyjnych promocjach. Programy lojalnościowe opłacają się także wtedy, gdy w ramach kilkukrotnego skorzystania z danej usługi, otrzymujemy kolejną usługę gratis. Tego rodzaju promocje możemy napotkać najczęściej w lokalach gastronomicznych oraz w salonach fryzjerskich i kosmetycznych.

Problem zaczyna się w momencie, gdy nie robimy regularnie zakupów w określonej sieci lub nie korzystamy wyłącznie z jednego dostawcy usług. Mechanizm psychologiczny, który działa na nas w momencie otrzymania karty lojalnościowej, kieruje nas do zaopatrywania się częściej w danej placówce ze względu na bonusy z tym związane. Niestety takie postępowanie bywa zgubne, ponieważ często cena niektórych produktów jest tam wyższa niż w sklepach innej marki. Przed przystąpieniem do programu lojalnościowego należy zatem dokładnie przeanalizować swoje nawyki zakupowe i oferowane przez markę promocje dla stałych klientów, aby sprawdzić ich opłacalność.

Gdzie spotkamy programy lojalnościowe?

Z programami lojalnościowymi zazwyczaj spotykamy się na stacjach benzynowych, w lokalach gastronomicznych, salonach fryzjerskich i kosmetycznych, a także w hipermarketach. Ogólnopolskie sieci sklepów posiadają własne karty lojalnościowe, na które możemy nabijać punkty w momencie robienia zakupów. Takie programy często posiadają także własną stronę internetową, na której możemy sprawdzić stan swojego konta i promocje, które nam przysługują z racji bycia stałym klientem.

Programy lojalnościowe mogą przynieść obopólne korzyści konsumentom i przedsiębiorstwom. Wszystko zależy jednak od indywidualnych nawyków zakupowych i warunków promocji, które oferują firmy.

 

źródło obrazka ;[ internet ]

Komentarze