Telekonferencje stały się standardem wśród pracowników firm na całym świecie jako świetna forma komunikacji przez internet. Obecnie z roku na rok coraz większe znaczenie w biznesie zyskuje podobny kanał - webinar. Czym jest i w jaki sposób kreować wizerunek z jego pomocą? Co to jest webinar? Webinar to pewnego rodzaju seminarium online. Jest prowadzone w taki sposób, aby umożliwiać dwustronną komunikację, zarówno na linii osoba prowadząca spotkanie-uczestnicy, jak i uczestnicy-osoba prowadząca spotkanie. W założeniu webinary miały jak najwierniej odzwierciedlać realne spotkania przy pomocy najnowszych technologii. W ten sposób uczestnicy tego rodzaju wydarzeń mieli otrzymać szansę zyskania nowej wiedzy oraz pozyskania nowych kontaktów bez względu na dzielącą ich odległość. Obecnie webinary są najczęściej organizowane przez różnego rodzaju firmy i służą przede wszystkim celom szkoleniowym oraz biznesowym. W tego rodzaju transmisjach internetowych niezwykle ważne jest zaplecze techniczne – czysty i wyraźny dźwięk, kamera z dobrym obrazem czy wydajny komputer, dzięki któremu będziemy mogli płynnie wyświetlać prezentacje lub współdzielić ekran. Przyda się także moderator, który będzie nadzorował dyskusję i odczytywał pytania użytkowników skierowane do osoby prowadzącej webinar. Webinar a wizerunek Webinar często może przypominać rodzaj interaktywnego wykładu, dzięki któremu możemy przekazać użytkownikom swoją wiedzę, a także podyskutować z nimi. Marki, które używają tego kanału komunikacji, postrzegane są jako nowoczesne, idące z duchem czasu, a także przyjazne dla konsumentów i gotowe wchodzić z nimi w interakcję - indywidualny kontakt z konsumentami zapewnia naszej firmie większą wiarygodność. Organizacja webinaru pozwala także przedstawić nas w roli eksperta wybranej dziedziny, co wspiera budowanie pozycji marki, pozyskiwanie nowych konsumentów i zdobywanie przewagi nad konkurencją. Webinar to kanał komunikacji, który często wykorzystywany jest przez blogerów w personal brandingu. Blogerzy lubią mieć kontakt ze swoimi widzami rozsianymi na terenie całej Polski, a tego rodzaju internetowy kanał komunikacji umożliwia im wirtualną rozmowę. Taka formy spotkania pozwala na przekazanie swojej wiedzy w sposób przystępny dla widza, a także na nawiązanie komunikacji w taki sam sposób, jaki zapewnia spotkanie tradycyjne. Z roku na rok zwiększa się liczba godzin, które spędzamy w sieci. Webinary to świetna okazja do nawiązania kontaktu z obecnymi i potencjalnymi klientami marki. To także doskonały sposób autoprezentacji i zdobycia nowego kanału sprzedaży.   źródło obrazka ;

Zobacz również