Aktualizowane co godzinę, oparte o niestandardowe kryteria, odpowiednio wyselekcjonowane, bezpłatne i ogólnodostępne – takie są statystyki przygotowywane przez Wisetrends, nowe narzędzie do analizowania, raportowania i optymalizacji działań w mediach społecznościowych.
Poza podstawowymi raportami i aktualizowanymi co godzinę statystykami, usługa ta, wykorzystując specjalny algorytm oparty na szczegółowo dobranych atrybutach i założeniach, nadaje fanpage’om unikalny wskaźnik WiseIndex (WI), który pozwala na bieżąco określić pozycję danego fanpage’a w ogólnym i kategoryzowanym rankingu.
- Bierzemy pod uwagę szereg czynników, chociażby takich jak zaangażowanie czy responsywność. Dopiero ich mix i odpowiednie zestawienie pozwalają w obiektywny sposób określić skuteczność i realny zasięg działań prowadzonych w social media – mówi Piotr Różycki, prezes spółki Big Data, twórcy Wisetrends.
Komercyjne wdrożenie usługi planowane jest w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy. Do tego czasu WiseIndeks będzie najwyraźniej funkcjonował jako narzędzie mierzące wyniki poszczególnych stron i na ich podstawie szykujący aktualny ranking.
Przebicie się z nowym indeksem na rynku będzie trudne, a sens jego istnienia jest wątpliwy. Klout Score - pod wieloma względami podobny wskaźnik - nie stał się ważnym narzędziem biznesowym. Owszem, popularny w konkretnych grupach internautów i agnecjach marketingowych, szerokiego rynku nie podbił.