Aktualności Biznes

Współczynnik Otwarć, Współczynnik Kliknięć – z czym to się je?

W dzisiejszym świecie e-mail marketing to niemal obowiązkowa forma promocji każdego biznesu. Tymczasem konsumenci, przyzwyczajeni do codziennego napływu wiadomości na swoje elektroniczne skrzynki pocztowe, nauczyli się sprawnie ignorować wszelkiego rodzaju mailing. Jak sprawdzić skuteczność rozesłanych wiadomości? Pomogą nam w tym Współczynnik Otwarć oraz Współczynnik Kliknięć.

Skuteczny mailing

E-mailowe działania marketingowe powinniśmy rozpocząć od sprecyzowania grupy docelowej kampanii oraz ustaleniu celu, jaki chcemy osiągnąć swoimi wiadomościami. Efektywny mailing jest to bowiem taki rodzaj promocji, który realizuje założone wcześniej zamiary, np. cele wizerunkowe, sprzedażowe. Tego typu planem może być również zachęcenie użytkowników do założenia konta na naszej stronie lub do wzięcia udziału w promocji.

Po sprecyzowaniu grupy odbiorców należy skupić się na dostosowaniu przekazu w taki sposób, by był on dla odbiorców zrozumiały i interesujący. W sprawdzeniu skuteczności przeprowadzonej kampanii przydadzą nam się dwa parametry:

Współczynnik Otwarć

To jeden z najważniejszych wskaźników w e-mail marketingu. Pozwala obliczyć stosunek liczby otwartych wiadomości do liczby rozesłanych e-maili. Współczynnik Otwarć wskazuje więc liczbę osób, które udało nam się zainteresować wiadomością. Sposobem na zwiększenie wartości Współczynnika Otwarć jest stosowanie ciekawych tematów, które od razu przykuwają uwagę osób logujących się do swojej poczty. Dobry tytuł potrafi zaintrygować odbiorcę i zachęcić go do kliknięcia w wiadomość, a co za tym idzie – do zwiększenia Współczynnika Otwarć.

Współczynnik Kliknięć

Współczynnik Kliknięć to stosunek liczby unikalnych kliknięć w hiperłącza zawarte w e-mailu do liczby wszystkich wysłanych wiadomości. Innymi słowy, jest to miara efektywności naszego mailingu poprzez wskazanie jego skuteczności, czyli zdolności do zaangażowania konsumenta w jego treść. Sposobem na zwiększenie wartości Współczynnika Kliknięć jest linkowanie grafiki oraz umieszczanie atrybutu ALT pod wszelkimi treściami graficznymi. Tego typu tekst alternatywny pozwoli użytkownikowi poznać treść reklamy nawet w momencie, gdy nie pobiera on żadnych obrazów.

Współczynnik Otwarć oraz Współczynnik Kliknięć pozwalają nam zmierzyć skuteczność e-mail marketingu. To parametry, na podstawie których łatwo można rozpoznać treści interesujące dla odbiorcy. Kierowanie się tymi wskaźnikami w planowaniu kampanii marketingowej pomoże udoskonalić przekaz i osiągnąć upragniony efekt w postaci zmotywowania do akcji jak największej ilości osób.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze