- Minęło niemal pół roku, od kiedy Agora zakupiła 36% udziałów w GoldenLine. Jakie przyniosło to zmiany w firmie? - Przejęcie udziałów w GoldenLine przez Agorę nie przyniosło znaczących zmian w samej firmie i jej funkcjonowaniu. Agora jest mniejszościowym udziałowcem, dlatego finalne decyzje i wyznaczanie kierunków rozwoju należy do GoldenLine. Jednak na pewno teraz jest nam łatwiej współpracować. Do tej pory udało się uruchomić kilka wspólnych projektów, w których zachowujemy niezależność i odrębność decyzyjną. - Jak wygląda bieżąca sytuacja serwisu? Liczba użytkowników rośnie? - Serwis co miesiąc odwiedza ponad 4 mln unikalnych użytkowników. Jeżeli porównalibyśmy ilość rejestracji do zeszłego roku, to w poszczególnych miesiącach są to przyrosty nawet o około 40%. Obecnie zbliżamy się do przekroczenia magicznego miliona zarejestrowanych profili użytkowników, z czego bardzo się cieszymy :) - Co robią Państwo jako serwis w celu zwiększenia swojego zasięgu, liczby użytkowników? Jakie efekty przynoszą działania reklamowe? - Naszym celem marketingowym jest zwiększenie zasięgu serwisu i ilości kont zarejestrowanych użytkowników oraz klientów. Planując działania reklamowe skupiliśmy się na tych, które są najbardziej skuteczne i efektywne kosztowo. Staramy się na bieżąco testować nowe rozwiązania i analizować wyniki pod kątem ich efektywności. Aktualnie najważniejsze z aktywności to optymalizacja SEO, kampanie SEM, mailingi. Poszerzamy również sieć serwisów partnerskich, z którymi rozliczamy się za konkretny efekt. Powyższe działania skierowane są głównie do użytkowników. Pokazujemy im korzyści, jakie niesie za sobą posiadanie konta w serwisie oraz edukujemy pod kątem wykorzystania GoldenLine w personal brandingu czy pozyskania sieci kontaktów. Drugą grupą, do której chcemy docierać skutecznie są nasi obecni i przyszli klienci. Tu największy nacisk kładziemy na edukację pod kątem nowoczesnych narzędzi HR-owych. Ważne jest, aby klient dobrze zrozumiał ich działanie i to w jaki sposób może je efektywnie użyć. Dzięki temu wielu pracodawców traktuje GoldenLine jako główne narzędzie rekrutacyjne lub jako równorzędny kanał pozyskania kandydatów wraz z portalami pracy. - Jaką serwis ma wizję przyszłości? Jakie cele sobie Państwo wyznaczają na drugie półrocze roku 2012? - GoldenLine ciągle się zmienia. Chcemy, aby serwis był jeszcze bardziej użyteczny i spełniał oczekiwania użytkowników. Ostatnie zmiany, które miały miejsce pod koniec ubiegłego roku to wprowadzenie nowych profili pracodawców. Każdy pracownik firmy może teraz wystawić opinię swojemu pracodawcy. Do tej pory takie opinie krążyły na forach internetowych i zwykle były to informacje niewiarygodne. W GoldenLine opinie dodają sprawdzone osoby, czyli takie które pracowały w danej firmie, podpisują się imieniem i nazwiskiem i posiadają konto w GoldenLine od co najmniej pół roku. Ten system pozwala stworzyć w GoldenLine bazę wiarygodnych opinii o potencjalnych pracodawcach, na podstawie których możemy podjąć decyzję o podjęciu pracy w danej firmie. Najbliższy okres to kolejne usprawnienia w profilach użytkowników i profilach pracodawców. - Jak kształtują się przychody serwisu oraz jego rentowność? - W 2011 roku udało nam się przekroczyć poziom 9 mln zł przychodu. Pomimo tego, że sytuacja na rynku pracy w bieżącym roku jest dość niepewna, pierwszy kwartał bieżącego roku zamknęliśmy zgodnie z planem. - Które obszary serwisu chcą Państwo rozwijać?  Czy element grup dyskusyjnych na GoldenLine to tylko element rozrywkowy dla użytkownika, czy niesie wartość biznesową? - Rozwijając funkcjonalności serwisu zawsze na pierwszym miejscu stawiamy użytkowników i zadajemy sobie pytanie: czy to co robimy, będzie dla nich użyteczne? Chcemy, aby GoldenLine było jeszcze skuteczniejszym miejscem tworzenia swojej marki osobistej (personal brand) i otrzymywania ciekawych ofert od pracodawców. I aby pracodawcy jeszcze łatwiej i skutecznej mogli znaleźć właściwych kandydatów oraz prowadzić działania employer brandingowe. Grupy dyskusyjne, obok profili użytkowników, stanowią jeden z najważniejszych elementów serwisu. Jestem daleki od stwierdzenia, że to element rozrywkowy. Grupy są miejscem, gdzie następuje wymiana doświadczeń zawodowych, nawiązywane są kontakty biznesowe, rodzą się pomysły na nowe biznesy. Oczywiście są takie grupy, gdzie użytkownicy rozmawiają na tematy nie związane z biznesem, a wymieniają się prywatnymi doświadczeniami, typu najlepsze miejsce na wakacje, film, książki. Nie chcemy tego zmieniać. GoldenLine skupia użytkowników o konkretnym statusie społeczno-zawodowym oraz wykształceniu, cieszymy się, że możemy być dla nich użyteczną platformą wymiany wiedzy. Michał Czuba

Zobacz również