Aktualności Biznes

Z Masspay zapłacisz dowolnym telefonem już w przyszłym roku

henrykkulakowski

W pierwszym kwartale 2013 roku na rynku pojawi się rozwiązanie pozwalające płacić z wykorzystaniem dowolnego telefonu komórkowego bez instalowania żadnych aplikacji. Sprzedawcy za przyjmowanie płatności MASSPAY zapłacą natomiast relatywnie niską prowizję.

Firma złożyła już zgłoszenia patentowe w kilkudziesięciu krajach na całym świecie, co jest zapowiedzią globalnej ekspansji w kolejnych latach. W pierwszym etapie MASSPAY planuje jednak uruchomienie usługi w Polsce.

Na nasze pytania dotyczące MASSPAY odpowiedział założyciel firmy, Henryk Kułakowski.

Jak Masspay działa w praktyce?

Aby zapłacić z MASSPAY, należy zadzwonić pod określony przez sprzedawcę numer. Następnie na telefonie pokazują się szczegóły transakcji, którą użytkownik potwierdza kodem PIN. Dla posiadaczy smartfonów MASSPAY udostępni dedykowaną aplikację, ale podstawowa funkcjonalność oparta o dzwonienie będzie dostępna dla dowolnego telefonu GSM.

Każdy z użytkowników otrzyma standardowo portmonetkę działającą w modelu pre-paid, ale będzie mógł również podłączyć telefon pod rachunek bankowy w wybranych bankach, z którymi podpiszemy stosowne umowy.

Jak wygląda ten proces po stronie sprzedawcy?

Sprzedawcy mogą przyjmować potwierdzenie płatności na kasie fiskalnej czy nawet na telefonie. Istnieje też opcja implementacji MASSPAY bezpośrednio w aplikacji mobilnej, dzięki czemu ich twórcy zarabiający na mikrotransakcjach wewnątrz aplikacji otrzymają proste narzędzie do przyjmowania płatności.

W czym MASSPAY jest lepszy od NFC?

Przewagą MASSPAY jest skala dostępności – z rozwiązania mogą korzystać posiadacze dowolnych modeli telefonów, a nie tylko smartfonów.

Usługa MASSPAY jest również znacznie prostsza – zarówno w zakresie aktywacji, jak i korzystania z niej. Nie powinna więc sprawiać problemów nawet osobom nieobeznanym z technologią.Proszę również pamiętać, że NFC jest technologią zbliżeniową, a więc wymagającą fizycznej obecności w punkcie sprzedaży i nie da się jej np. zastosować w e-commerce.

Dodatkowym atutem jest nowy, dedykowany do usługi model biznesowy, dzięki któremu dość znacząco ograniczone są koszty akceptacji transakcji po stronie sprzedawcy.

 

Więcej o Henryku Kułakowskim, firmie MASSPAY i roli ochrony patentowej w biznesie dowiesz się z wywiadu opublikowanego w Proseed #19. Jeszcze nie subskrybujesz magazynu? Zajrzyj na proseedmag.pl/subskrypcja i zamów teraz!

Komentarze