Aktualności

Zaadoptujfaceta.pl ma już 120 tys. użytkowników

zaadoptuj-faceta

W kwietniu mija rocznica debiutu portalu ZaadoptujFaceta.pl w Polsce – miejsca, w którym to kobiety mogą wybierać mężczyzn, którzy się im podobają. Serwis jest znany przede wszystkim z tego, że jako pierwszy zrozumiał potrzeby współczesnych kobiet, choć spełnia oczekiwania użytkowników obojga płci.

Serwis ZaadoptujFaceta.pl odwraca tradycyjne role w dziedzinie uwodzenia. Emocjonująca dyskusja o gender wielu osobom uświadomiła, że pewne role stereotypowo uważane za męskie lub kobiece są ludziom przypisane przez społeczeństwo i mogą zmieniać się w czasie. Kobiety mogą chociażby wychodzić z inicjatywą i nie czyni je to mniej kobiecymi, a mężczyzn mniej męskimi troska o wygląd i przyjemny zapach.

–  W Arabii Saudyjskiej wciąż niedopuszczalne jest prowadzenie samochodu przez kobiety. W Polsce jest oczywistą sprawą i chyba tylko dinozaur mógłby zażądać odebrania im prawa jazdy. Postęp w wielu krajach przebiega z różnymi prędkościami. My, jako ZaadoptujFaceta.pl dajemy Polkom kontrolę nad całym procesem uwodzenia online – mówi Sébastien Sikorski, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego ZaadoptujFaceta.pl.

ZaadoptujFaceta.pl to pierwszy serwis randkowy, w którym tradycyjne role zostały odwrócone – władza należy do kobiet. Pod względem kulturowym jest to prawdziwa innowacja – w tradycyjnych kulturach w dziedzinie uwodzenia kobiety często odgrywały rolę pasywną. Tutaj kobiety wybierają mężczyzn, z którymi chcą rozmawiać.

Serwis udostępnia kobietom szeroki wybór mężczyzn, których można wybierać według kilkudziesięciu kryteriów, począwszy od koloru włosów aż po zawód. Kobiety wiedzą, że nie mogą być zaczepiane przez mężczyzn, czują się więc swobodne. A wszystko odbywa się w otoczeniu bardzo szykownym i w dodatku z dużą dawką humoru.

Geneza projektu

Pomysł na serwis wziął się z lektury dziennika francuskiego pisarza Jules’a Renarda. – Czytałem jego dziennik i natrafiłem w nim na zdanie: “Feminizm polega na tym, aby nie czekać na księcia z bajki”. Bardzo mnie to rozbawiło, a ponieważ strony randkowe we Francji kwitną, to pomyślałem, że najwyższy czas odwrócić role” – wspomina początki Manuel Conejo, współzałożyciel AdopteUnMec.com.

Dwaj przyjaciele z dzieciństwa będący założycielami serwisu – Manuel Conejo i Florent Steiner ­–  obaj w wieku 34 lat, sfinansowali projekt w całości z własnych środków. Ze swoim punkowo-rockowym wyglądem, szeroko uśmiechają się na uwagę o dynamicznym rozwoju serwisu – w okresie zaledwie trzech lat pomiędzy 2011 a 2014 rokiem wartość obrotów wzrosła z 2,5 do 18 mln euro.

W Polsce z serwisu ZaadoptujFaceta.pl po roku działalności korzysta już 120 tys. użytkowników, którzy dziennie dokonują średnio 13 odsłon na serwisie. Od początku 2014 roku serwis szybko pozyskuje nowych użytkowników – średnio 600 dziennie. Od zera do prawie 19 tys. fanów rozrosła się też liczba fanów serwisu na Facebooku.

We Francji serwis jest prawdziwym fenomenem. W przeciwieństwie do swoich konkurentów, AdopteUnMec.com to serwis, z którego użytkownicy są dumni i przyznają się bez wahania, że z niego korzystają. Obecnie można dyskutować o serwisie przy kolacji w podobny sposób, jak mówi się o Facebooku – korzystanie z AdopteUnMec.com stało się częścią codziennego życia. 85 proc. użytkowników francuskiego pierwowzoru serwisu – AdopteUnMec.com – należy do grupy wiekowej od 18 do 35 lat. W okresie niecałych 5 lat w serwisie AdopteUnMec.com zarejestrowało się 7 milionów użytkowników, którzy co miesiąc wymieniają między sobą ponad 18 milionów wiadomości. Codziennie w serwisie AdopteUnMec.com rejestruje się 7200 nowych użytkowników.

Wartości adopteunmec.com

AdopteUnMec.com doskonale odpowiada oczekiwaniom generacji „wyrośniętych nastolatków”, którzy wcześniej uważali serwisy randkowe za przestarzałe lub „dla prawdziwych desperatów”.

Nasi użytkownicy uważają inne podobnego rodzaju serwisy za przestarzałe i nieciekawe, a my zapewniamy im możliwość spotkania z osobami z ich pokolenia, których zwyczaje są całkowicie inne – mówi Sébastien Sikorski, dyrektor ds. rozwoju międzynarodowego. – Planujemy podwoić liczbę polskich użytkowników w 2014 roku, a mamy nadzieję, że uda się ją wręcz potroić – dodaje.

Komentarze