Aktualności Know How

Jak zbudować bazę adresów e-mail w sklepie internetowym?

E-mail marketing podstawą sukcesu

Przez kilka ostatnich lat komunikacja e-mail uważana była za przestarzałą, a wydatki przedstawicieli sektora e-commerce na tego typu reklamę systematycznie spadały. Tymczasem potencjał tego rodzaju marketingu jest ogromny, ponieważ większość użytkowników posiada własną pocztę elektroniczną. W jaki sposób przekonać ich, aby udzielili nam zgody na systematyczne otrzymywanie informacji o promocjach, nowych produktach czy akcjach rabatowych naszego sklepu internetowego?

Baza adresów e-mail

Podstawową metodą budowania własnej bazy adresu e-mail jest umieszczenie formularza zapisu na stronie internetowej naszego sklepu. Niestety tego typu manewr osiągnie dużą skuteczność tylko w sytuacji, gdy w zamian za zapis zaoferujemy konsumentom jakąś dodatkową korzyść. Może być to kod rabatowy bądź dostęp do wyjątkowych promocji, przewidzianych jedynie dla członków naszej bazy adresów e-mail. Taka oferta z pewnością przykuje wzrok użytkownika, a chęć zdobycia oferowanych przez sklep przywilejów przekona go do zapisu.

Kolejnym sposobem na przyciągnięcie do siebie zainteresowanych użytkowników jest ogłoszenie konkursu na Facebooku. Popularne media społecznościowe zrzeszają ogromną liczbę ludzi, a konkurs z atrakcyjnymi nagrodami może przynieść naszemu sklepowi ogromny rozgłos i setki pozostawionych adresów e-mail.

W dotarciu do wybrednych klientów pomoże nam także content marketing. Na swojej stronie www możemy wprowadzić kącik porad dla konsumentów bądź zaoferować udostępnienie dodatkowych materiałów poradnikowych poprzez e-mail. Tego typu zachęta sprawi, że użytkownicy zaczną samodzielnie zgłaszać się do otrzymywania naszego biuletynu, by w ten sposób zdobyć garść dodatkowych pożytecznych wskazówek i podpowiedzi. Takie działanie pomoże nam także budować nasz wizerunek jako silnej i mocnej marki, która posiada wieloletnie doświadczenie i dużą wiedzę na temat swojej branży.

Budowa własnej bazy adresów e-mail pozwala nam na szybki kontakt nie tylko z dotychczasowymi klientami, ale przede wszystkim z osobami, które są już naszą działalnością zainteresowane. Dzięki temu możemy spersonalizować przedstawianą im ofertę i w ten sposób poszerzyć grono naszych klientów.

 

źródło obrazka; [ internet ]

Komentarze