Aktualności Inwestycje

Zmiany w mytaxi

mytaxi Delivery

W tym tygodniu mytaxi ogłosiło dwie informacje: uzyskanie nowego finansowania od T-Venture Holding GmbH i Daimler Mobility Services GmbH oraz przystąpienie do rynku dostawców. Nowy produkt mytaxi Delivery dostarcza towar do klienta w żądanym terminie lub w ciągu jednej godziny.

Miliony w trzeciej rundzie

mytaxi to produkt spółki Intelligent Apps GmbH powołany do życia w czerwcu 2009 roku przez Niclausa Mewesa i Svena Külpera. Hamburskie przedsiębiorstwo zatrudnia ponad 150 pracowników w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Hiszpanii, Polsce i Stanach Zjednoczonych. Aplikacja umożliwiająca zamówienie taksówki zapewnia bezpośrednie połączenie między taksówkarzem a pasażerem. Została pobrana ponad 7 mln razy i jest dostępna w 40 miastach zrzeszając ponad 35 tys. uczestniczących w jej ramach taksówek.

W ramach trzeciej rundy finansowania mytaxi otrzymało od T-Venture Holding GmbH i Daimler Mobility Services GmbH finansowanie w wysokości dwucyfrowej milionowej kwoty w euro. Część nowego finansowania zasili rozbudowę nowej usługi – mytaxi Delivery – umożliwiającej dystrybutorom dostarczanie klientowi towaru w ciągu jednej godziny lub w żądanym terminie. Może być ona integrowana z własną ofertą serwisową właścicieli sklepów internetowych, ponadregionalnych dystrybutorów ze stacjonarną siecią oddziałów i detalistów. Pierwsza wersja mytaxi Delivery została przetestowana w wybranych sklepach Media Markt w Hamburgu. Do końca 2013 roku usługa powinna być dostępna dla dystrybutorów międzynarodowych. Cena za dostawę w ramach usługi mytaxi Delivery opiera się na standardowej taryfie wysyłek ekspresowych.

Trend Instant Delivery
Aby sprawnie wprowadzić usługę mytaxi Delivery, firma mytaxi korzysta z sieci 35 tys. uczestniczących w projekcie dostawców. Pozwoli to wprowadzić unikalną ofertę na rynku Instant Delivery oraz zagwarantować, że towar będzie mógł zostać dostarczony w ciągu jednej godziny. Badania pokazują, że 55% [1] ankietowanych realizowałoby więcej zakupów internetowych, gdyby mogło decydować o terminie dostawy. 64% [2] ankietowanych kupowałoby więcej, gdyby towar był dostarczany w ciągu godziny.

mytaxi Delivery zmieni rynek kurierski?
Nowy produkt mytaxi stanowi model definiujący rynek kurierski na nowo i łączący rynek off-line i on-line. Klient wybiera żądany przez siebie towar w sklepie internetowym i dodaje go do koszyka. Następnie pojawia się zapytanie o adres dostawy w celu sprawdzenia, czy produkt może zostać doręczony przez mytaxi Delivery. Jeżeli taka możliwość istnieje, wówczas klient wybiera usługę mytaxi Delivery spośród opcji dostawy i po zrealizowaniu zapłaty otrzyma TAN w celu zweryfikowania kupna przy doręczeniu. Równolegle, dystrybutor zgłosi się do mytaxi, które przyjmie zlecenie oznakowane jako kurierskie. Kierowca mytaxi zaakceptuje kurs poprzez aplikację mytaxi i odbierze towar u dystrybutora. W przyszłości klient powinien dodatkowo otrzymywać link w celu śledzenia swojej dostawy na żywo poprzez aplikację mytaxi. Usługa mytaxi Delivery jest dostępna również w specjalistycznych sklepach: klient zleca usługę na miejscu i w ten sposób może zapewnić sobie dostawę ciężkiego lub nieporęcznego towaru do domu.

www.mytaxi.com

Przypisy:
1) AlphaWise, Morgan Stanley Research 2012
2)  Ebay Study „The Future of Commerce“, June 2012

Komentarze