Artykuł sponsorowany

Czy usługi internetowe mogą w pełni zastąpić tradycyjne?

Surplex

W obecnych czasach nie będzie przesadą stwierdzenie, że firma, która nie jest obecna w internecie, po prostu nie istnieje. Internet jest powszechnie wykorzystywanym narzędziem, a dostęp do niego mają niemal wszyscy. Dzięki rozwojowi nowoczesnych technologii możliwy jest również dostęp przez urządzenia mobilne, co w praktyce oznacza, że internet jest wszędzie. Wszędzie tam, gdzie jest zasięg i człowiek z urządzeniem, które może się internetem połączyć. Coraz częściej usługi internetowe nie tylko stanowią nieodzowne uzupełnienie działalności prowadzonej tradycyjnymi metodami, ale zaczynają je wręcz zastępować.

Powszechny dostęp do internetu – nowe szanse i wyzwania dla biznesu

Przed licznymi firmami, których przykładem może być założona w Niemczech w 1999 roku firma Surplex, zajmująca się sprzedażą używanych maszyn przemysłowych, linii technologicznych i urządzeń, otworzyło to zupełnie nowe możliwości i wyzwania. Możliwości, ponieważ daje dostęp do zupełnie nowych rynków i szanse dotarcia do klientów niemal z całego świata (z usług internetowego serwisu Surplex korzystają odbiorcy z ponad 150 krajów!), co byłoby zupełnie nieosiągalne bez  internetu. Wyzwania, ponieważ oznacza to konieczność posiadania nowoczesnej, sprawnie zarządzanej i intuicyjnej w obsłudze strony internetowej, która będzie stanowić główną platformę sprzedaży (w tym przypadku w formie aukcji) i kontaktu z klientami oraz konieczność zastosowania kompletnie innych form reklamy. Obecność w internecie wymaga szybkiej reakcji na zmieniające się potrzeby rynku i rosnące wymagania klientów.

Bez ryzyka nie ma sukcesu

Wiele z internetowych pomysłów, które wystartowały jako klasyczne, innowacyjne start-up’ y z chwilą pęknięcia tak zwanej bańki internetowej upadło. Rynek dość brutalnie zweryfikował branżę Dot – com. O niektórych założonych wówczas firmach słuch już dawno zaginął; niektóre, jak wspomniany już Surplex, przetrwały mimo kryzysu. Liczył się pomysł. Sprzedaż używanych maszyn i wyposażenia wyprodukowanego przez znane firmy dla takich gałęzi, jak przemysł związany z obróbką metali, tworzyw sztucznych czy drewna, dostarczanie całych linii produkcyjnych oraz ich elementów, różnorodnych akcesoriów i części zamiennych okazała się szansą na sukces z dwóch powodów. Po pierwsze, trafiała w oczekiwania przedsiębiorców zainteresowanych zakupem używanego sprzętu, a po drugie, umiała wykorzystać rozwój usług internetowych dla osiągnięcia obopólnych korzyści: własnych i klientów korzystających z serwisu.

Rosnące wymagania klientów wymagają nieustannego rozwoju

Dziś nie wystarczy pomysł i funkcjonalna strona internetowa. Klienci chcą więcej, na przykład możliwości dostępu do aukcji, usług czy informacji przez urządzenia mobilne. Surplex błyskawicznie zareagował na tę potrzebę, uruchamiając aplikacje mobilną dostępną na iOS i Androida, która zaledwie podczas 5 tygodni od uruchomienia zainteresowała 3,5 tysiąca przedsiębiorców. Wnioski są czytelne: żeby sprostać rosnącym wymaganiom klientów, trzeba nadążać za rozwojem technologii i nie bać się eksperymentowania. A wtedy internet stanie się narzędziem, które będzie wspierać tradycyjną formę usług i dostarczać zysków.

Komentarze