Z badania przeprowadzonego przez Fundację Obserwatorium Zarządzania wynika, że aż ¼ firm z sektora MŚP nie wie co może być źródłem innowacji. Pozostali innowacje postrzegają jako zakup nowych maszyn lub urządzeń, kompletnie nie zwracając uwagi na znaczenie badań i rozwoju. W ramach projektu Katalizator Inwestycji.pl kilka tysięcy małych i średnich przedsiębiorców odpowiadało na pytania o rozumienie samego pojęcia innowacyjności oraz jej znaczenie dla obecności ich firm na rynku. Przedsiębiorcy poproszeni o wskazanie źródeł innowacji, najczęściej mówili o zakupie nowych maszyn i urządzeń (48% badanych). Tylko co czwarty pytany wskazał badania i rozwój jako źródło wprowadzanych innowacji. Więcej niż trzy firmy na dziesięć wskazują kwestie finansowe jako główne bariery we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań. O braku zachęt podatkowych mówiło aż 34% badanych, a o trudnym dostępie do kapitału – 33%. Dwie firmy na dziesięć nie widzą w ogóle potrzeby wdrażania innowacji, jeśli nie wymusza tego konkurencja. Duża część wprowadzonych rozwiązań nie jest efektem przemyślanej strategii, a działaniem ad hoc w odpowiedzi na chwilowe potrzeby rynku.

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również