350 mieszkań gotowych lub w trakcie realizacji. Rekordowa sprzedaż w segmencie popularnym oraz premium. Firma RED Real Estate Development podsumowuje rok 2015. Jak wypadły inwestycje w poszczególnych miastach? Czym się kierowali klienci przy wyborze mieszkania?
RED Real Estate Development ma międzynarodowe doświadczenie, a od dekady inwestuje w budownictwo w Polsce. Ostatnie 12 miesięcy było dla dewelopera bardzo udanych. W 2015 roku firma prowadziła realizację w sumie 350 mieszkań, z czego ponad połowę zakończyła. Zainteresowanie klientów ofertą było ogromne. Większość lokali wykupiono w przedsprzedaży, jeszcze przed zakończeniem inwestycji.
- To był bardzo dobry rok dla całego rynku nieruchomości. Popyt gonił podaż. Poruszenie dało się odczuć w segmencie mieszkań popularnych, na co duży wpływ miał rządowy program Mieszkanie dla Młodych. Potwierdzają to także nasze wyniki sprzedaży - mówi Tomasz Wilczek, dyrektor generalny RED Real Estate Development.
Poproszę 50 mkw.
Deweloper inwestuje w różne segmenty rynku w trzech polskich miastach. W 2015 roku w Warszawie zakończyła się realizacja pierwszego etapu osiedla Alpha Park – 90 mieszkań. We Wrocławiu sfinalizowano pierwszy etap Nowej Papierni – blisko 130 mieszkań. Z kolei w Poznaniu rozpoczęła się budowa drugiego etapu osiedla Red Park – 135 mieszkań.
W Warszawie oraz Poznaniu firma oferuje mieszkania dostępne w ramach MdM, co przyczyniło się do znakomitych wyników sprzedaży. We Wrocławiu RED Real Estate Development zainwestował w lofty oraz wysokie mieszkania inspirowane industrialnym klimatem. Niemniej także tutaj znalazło się wielu klientów zainteresowanych ofertą.
Z doświadczenia dewelopera oraz tendencji zauważalnych na całym rynku wynika, że klienci najczęściej wybierają mieszkania o powierzchni w granicach 50-60 mkw. To mieszkania dwu- lub trzypokojowe, przy czym warszawiacy chętniej decydują się na trochę większy metraż i trzy pokoje, a poznaniacy na dwa. A na co mieszkańcy najpierw zwracają uwagę?
- W przypadku osiedla Alpha Park w warszawskim Ursusie pierwszym czynnikiem jest cena, a następnie atrakcyjna lokalizacja w najbezpieczniejszej dzielnicy Warszawy. Duże znaczenie ma także oferowanie wykończenia w cenie mieszkania – mówi Teresa Witkowska, dyrektor sprzedaży osiedla Alpha Park w Warszawie. – W segmencie popularnym to bardzo istotna kwestia.
Inwestują dalej
Podobne czynniki determinowały decyzje zakupowe poznaniaków. Z kolei we Wrocławiu ważniejszy był oryginalny charakter inwestycji, co wydaje się naturalne w przypadku loftów, oraz lokalizacja blisko centrum. Kto kupował mieszkania w 2015 roku? Z raportu TNS Polska dla serwisu Otodom wynika, że trzy czwarte klientów to osoby w wieku 30-49 lat. W segmencie popularnym są to często młode małżeństwa, które planują założenie rodziny lub już posiadają dzieci.
Z kolei z danych sprzedaży Nowej Papierni wynika, że w segmencie nieruchomości premium duży odsetek kupujących to klienci inwestycyjni. RED Real Estate Development planuje kontynuować swoją strategię – inwestowania w różne segmenty rynku nieruchomości w dużych polskich miastach. W 2016 roku rozpocznie się budowa kolejnego etapu Nowej Papierni we Wrocławiu – blisko 170 mieszkań, a także kolejny etap Alpha Park w Warszawie – prawie 90 mieszkań.
RED Real Estate Development

Materiał zewnętrzny

Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym?
Jak skonsolidować chwilówki będąc zadłużonym? To pytanie nurtuje wielu osób borykających się z nagromadzonymi krótkoterminowymi zobowiązaniami. Choć proces...

Zobacz również