Biznes

CI Games podsumowuje 2015 r.

Prace nad grą „Sniper 3: Ghost Warrior”, pierwsze publiczne prezentacje tego tytułu, oraz istotne umowy dystrybucyjne, to najważniejsze wydarzenia 2015 roku dla producenta, wydawcy i dystrybutora gier CI Games.

„Rok minął pod znakiem ciężkiej pracy nad tym, żeby kolejny Sniper był świetną grą, która spełni oczekiwania zarówno miłośników tematyki snajperskiej, jak i innych graczy. Pierwsze reakcje graczy, mediów i naszych partnerów biznesowych utwierdzają nas w przekonaniu, że to powinno się udać, a kolejna odsłona serii ma większy potencjał, niż jakakolwiek inna produkcja w naszej historii” – powiedział Marek Tymiński, prezes CI Games.

W czerwcu CI Games po raz pierwszy zaprezentowało trzecią odsłonę snajperskiej serii. Na targach E3 w Los Angeles mogli się jej bliżej przyjrzeć dziennikarze branżowi, oraz biznesowi partnerzy spółki. Efektem były bardzo pozytywne recenzje, a polska produkcja została jedną z pozytywnych niespodzianek targów.

W sierpniu, na gamescom w Kolonii, po raz pierwszy „Sniper 3” trafił również do graczy, którzy mieli okazję bliżej zapoznać się z rozgrywką. Ich reakcje, oraz kolejne recenzje mediów również były bardzo pozytywne.

Z biznesowego punktu widzenia, w zeszłym roku dla spółki bardzo ważne były też prace nad dystrybucją. CI Games wzmocniło swoje amerykańskie struktury i będzie samo odpowiadać za dystrybucję gry w Ameryce Północnej. Wykorzysta przy tym duże doświadczenie zdobyte na tym rynku i nie będzie dzielić się marżą z inną firmą.

W Europie partnerem polskiej spółki został jeden z potentatów branży Koch Media. Podpisana we wrześniu umowa jest największą tego typu w historii CI Games. Obie firmy będą dzięki niej mogły skoordynować działania marketingowe i zapewnić polskiemu Sniperowi świetny start.

CI Games zakończył zeszły rok stratą netto na poziomie ok. 7,86 mln zł. Jest to związane z tym, że w trakcie zeszłego roku nie miała premiery swojego produktu i koncentrowała się wyłącznie na produkcji. Jest to normalne w branży „growej”, w której wyniki producentów są uzależnione od cyklu wydawniczego. Przychody wyniosły 25,02 mln zł.

Dzięki sprzedaży tytułów z lat poprzednich (m.in. „Lords of the Fallen”, „Sniper Ghost Warrior 2”spółka zanotowała bardzo dobre wyniki w zakresie generowania gotówki. Przepływy gotówkowe z działalnościoperacyjnej wyniosły 18,3 mln zł, a wszystkie przepływy pieniężne netto wyniosły -2,3 mln zł (to oczywiście efektkosztów prac nad nowymi projektami).
Na koniec roku CI Games było nadal w bardzo dobrej sytuacji finansowej. Wartość środków pieniężnych i ich ekwiwalentów wynosiła 7,2 mln zł.

„Pełny komfort finansowy jest dla nas bardzo ważny. Dzięki niemu możemy bezpiecznie kończyć prace nad Sniper Ghost Warrior 3. Dostępne linie kredytowe dają nam też możliwość zwiększenia budżetu marketingowego dla tego projektu, gdyby okazało się, że przełoży się to lepsze wykorzystanie jego potencjału” – podkreślił Marek Tymiński. Już w marcu tego roku spółka podpisała porozumienie z bankiem PKO BP, który zwiększył jej limit udzielonego kredytu z 10 mln zł do 20 mln zł (spółka ma dzięki temu w tym banku limit kredytowy w wysokości 25 mln zł).

Do tej pory na całym świecie sprzedano łącznie ponad 5,6 mln gier z serii Sniper Ghost Warrior. Najnowsza odsłona serii Sniper: Ghost Warrior będzie najbardziej ambitnym podejściem do snajperskiej tematyki w historii CI Games. Akcja będzie się toczyć w otwartym, zróżnicowanym świecie, w którym na graczy czekać będzie wiele wyzwań i decyzji.

CI GAMES

Komentarze